0
وزیر نیرودر گفت‌گو با بخش خبری ۱۳ شبکه خبر سیما عنوان کرد:

ورود موج جدید گرما و افزایش مصرف برق در هفته جاری / فعال شدن ۷۰ درصد شیفت کاری شبانه در بخش صنعت

  • کد خبر : 54470
  • 25 تیر 1400 - 18:21
ورود موج جدید گرما و افزایش مصرف برق در هفته جاری / فعال شدن ۷۰ درصد شیفت کاری شبانه در بخش صنعت
وزیر نیرو با قدردانی از همکاری دست اندرکاران رسانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: از تمامی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی تشکر می‌کنم این ارتباط، این همکاری نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته و حاکی از اعتماد و ارتباط خوب است.

وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی در جنوب و جنوب شرقی و بخشی از نواحی شمالی کشور باید آمادگی مواجه شدن با باران‌های شدید را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “رضا اردکانیان” ظهر امروز در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر سیما با اشاره به بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز پایش و مدیریت شبکه برق کشور، اظهار کرد: امیدوار هستیم با عبور از موج گرما که از دوشنبه هفته پیش‌رو شروع خواهد شد، همکاری و همراهی مردم و بخش‌های مختلف مصرف به اوج خود برسد و ما بتوانیم این ایام را با توجه به ظرفیتی که در حال حاضر در مدار داریم، با تامین آسایش مردم پشت سر بگذاریم.
به گفته وی، صنایع همکاری خیلی خوبی با صنعت برق داشتند، به طوری که ما هم توانستیم در روزهای اخیر، شیفت کاری شبانه را در حدود ۷۰ درصد فعال کنیم تا لطمه چندانی به موضوع تولید به‌ویژه در صنایع فولاد و سیمان وارد نشود.

 

نیروگاهیان

وزیر نیرو با قدردانی از همکاری دست اندرکاران رسانه‌ای کشور خاطرنشان کرد: از تمامی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی تشکر می‌کنم این ارتباط، این همکاری نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته و حاکی از اعتماد و ارتباط خوب است.
فرمانده مدیریت تامین برق کشور از آمادگی صنایع برای تولید بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق جهت تامین نیازهای خودشان، خبر داد و گفت: صنایع برای تولید بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق اعلام آمادگی کردند تا نیازهای خودشان را با ساخت نیروگاه رفع کنند که همه ترتیبات فراهم شد.
وی با اشاره شرایط آب و هوایی کشور یادآور شد: همان‌طوری که در هشدارهای سازمان هواشناسی و همکاران در شرکت مدیریت منابع آب منعکس شده، در جنوب و جنوب شرق و بخشی از نواحی شمالی کشور باید آمادگی مواجه شدن با بارش‌های شدید را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: برای مثال در بندر چابهار که از ابتدای سال تا چهارشنبه هفته گذشته فقط ۶ میلی‌متر بارش داشتیم، ظرف دو ساعت ۵ برابر آن بارندگی صورت گرفته که این مسئله نشانگر خاص بودن شرایط منطقه‌ای کشور را می‌رساند.
وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: در دنیا شرایط اقلیم و تغییر اقلیم به معنای مواجه شدن با شرایط حدی است که به‌معنی خشکسالی‌های شدید یا شرایط سیلابی است. امیدواریم بتوانیم از این بارندگی‌ها و نزول رحمت الهی استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=54470
  • نویسنده : امیررضا آزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.