1

پایان آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 130717
  • 18 اردیبهشت 1403 - 9:19
پایان آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی
آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین با انجام تعمیرات واحد شماره 4 این نیروگاه به پایان رسید.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه شهید رجایی قزوین، آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین با انجام تعمیرات واحد شماره ۴ این نیروگاه به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، با پایان آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری این نیروگاه و بازگشت دوباره واحد شماره ۴ به مدار تولید، ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده شد.
جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی این شرکت در توضیح خبر فوق اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های به عمل آمده، فعالیت های تعمیراتی واحدهای این نیروگاه برای آمادگی تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه به پایان می رسد که در همین ارتباط، با پیوستن دوباره واحد شماره ۴ بخاری به مدار تولید برق، آخرین تعمیرات دوره ای واحدهای بخاری نیروگاه شهید رجایی هم به پایان رسید.
دوستی تصریح کرد: فعالیت های تعمیراتی این دوره در حوزه های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن ها والکتروموتورهای ۶٫۶کیلوولت، بازدید از کانال های دود وهوا، بازدید دوره ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والوهای بای پاس و آماده سازی برج خنک کن در حوزه مکانیک و فعالیت های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس ها و تست رله های حفاظتی آنها به همراه تست ها، بازدیدها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.
نیروگاه های حرارتی بیش از ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۳/۵ درصد است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130717

مطالب پیشنهادی

30اردیبهشت
واحد شماره یک گازی نیروگاه بندرعباس وارد مدار شد
30اردیبهشت
افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صفائیه استان کرمان با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح اولین نیروگاه تجدیدپذیر بخش صنعت در استان کرمان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.