6

پروژه‌های برق رسانی اردبیل با دستور روحانی افتتاح شد

  • کد خبر : 13075
  • 12 دی 1398 - 12:37
پروژه‌های برق رسانی اردبیل با دستور روحانی افتتاح شد

پروژه‌های “خط ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲ (آرتا) سبلان” و “اتصال رینگ ۶۳ کیلوولت شهر اردبیل به پست ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲” در مجموع با اعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش برق نیوز،همزمان با سفر رئیس جمهور به […]

پروژه‌های “خط ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲ (آرتا) سبلان” و “اتصال رینگ ۶۳ کیلوولت شهر اردبیل به پست ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲” در مجموع با اعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش برق نیوز،همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در یازدهمین هفته پویش هرهفته الف ب ایران، چندین پروژه مهم برق رسانی همزمان با سایر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در استان با توضیحات وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

پروژه‌های “خط ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲ (آرتا) سبلان” و “اتصال رینگ ۶۳ کیلوولت شهر اردبیل به پست ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲” در مجموع با اعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بنابر این گزارش، خط ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲ (آرتا) سبلان به طول ۶ کیلومتر و به‌صورت دو مداره جهت برق‌داری از خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سبلان اردبیل و پست ۴۰۰ کیلوولت آیدوغموش میانه احداث شده است.

پروژه اتصال رینگ ۶۳ کیلوولت شهر اردبیل به پست ۲۳۰ کیلوولت اردبیل ۲ نیز چهار مداره و به‌طول ۶/۶ کیلومتر احداث شده است.

این گزارش حاکی است، تامین زیرساخت توسعه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و افزایش رونق تولید، تامین مطمئن انرژی برق مشترکان بزرگ و کوچک صنعتی، کشاورزی و خانگی، کاهش میزان خاموشی و کاهش تلفات انرژی در منطقه از مهم‌ترین اهداف این پروژه‌ها به‌شمار می‌آید.

در بخش توزیع نیز دو پروژه برق‌رسانی به ۱۷ روستای زیر ۱۰ خانوار استان اردبیل با اعتبار ۵ میلیارد تومان و پروژه توسعه، اصلاح و ساماندهی روشنایی معابر، برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی استان اردبیل با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در استان اردبیل گفت: تلاش‌های وزارت نیرو طی هفته‌های اخیر قابل تقدیر است و اینکه ما هر هفته در قالب طرح هرهفته_الف_ب_ایران شاهد افتتاح طرح‌های مختلف خدامت‌رسانی در حوزه آب و برق هستیم.

حسن روحانی ادامه داد: اینکه امروز سه طرح آبی افتتاح شد و باعث تامین آب شرب و کشاورزی مردم منطقه می‌شود، اتفاق مهمی در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ۴۱۲ میلیارد تومان طرح‌های آب و برق در استان اردبیل افتتاح شده که اهمیت فراوانی دارد، ادامه داد: دو نکته مهم در طرح‌های وزارت نیرو وجود دارد، یکی اینکه امروز برق‌رسانی به ۱۷ روستای زیر ۱۰ خانوار است افتتاح شد که نشان می‌دهد تامین برق تقریبا تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار کشور تمام شده و هم اکنون به روستا‌های زیر ۱۰ خانوار رسیده‌ایم که در دنیا نیز این طرح‌ها بار هزینه‌ای سنگینی دارد.

روحانی ادامه داد: نکته دوم تولید برق زمین‌گرمایی است که در این زمینه کار زیادی انجام نشده بود، این نوع نیروگاه‌ها جزو نیروگاه‌های تولید برق تجدیدپذیر است و توسعه این بخش در کشور جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13075

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.