7
با حضور وزیر نیرو در هفته سی و یکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

پروژه‌های صنعت آب و برق استان ایلام با اعتبار ۱۳۹ میلیارد تومان افتتاح شد

  • کد خبر : 37818
  • 18 آذر 1399 - 15:21
پروژه‌های صنعت آب و برق استان ایلام با اعتبار ۱۳۹ میلیارد تومان افتتاح شد
اين پروژه‌ها شامل 6 پروژه صنعت برق و 2 پروژه صنعت آب است.

۸ پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان ایلام با اعتباری افزون بر ۱۳۹ میلیارد تومان امروز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو در قالب هفته سی و یکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پروژه‌ها شامل ۶ پروژه صنعت برق و ۲ پروژه صنعت آب است.

پروژه‌های صنعت برق استان ایلام شامل پست ۲۳۰/۲۰ کیلوولت مورموری و اتصالات ۲۳۰ کیلوولت آن با ظرفیت پست ۱۵مگاولت آمپر و ۵ کیلومتر خط دومداره ۲۳۰ کیلوولت، خط ۶۳ کیلوولت سرآبله-لومار با ۳۱کیلومتر خط دومداره، توسعه کلیدخانه پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت دهلران ۲ با ۴ دستگاه فیدر ۲۰ کیلوولت،‌ فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک ایلام به ظرفیت ۲٫۵ مگاوات ( دارای ۲ واحد نیروگاهی با موتورگازسوز RALLIPRETAC به ظرفیت‌های ۵٫۱ و ۱ مگاوات و راندمان موثر ۶٫۴۶ درصد)، توسعه و بهینه سازی پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت ایلام با اصلاح باسبار ۶۳ کیلوولت و تامین تجهیزات و واریانت خطوط رانشی استان ایلام به طول ۲۲ کیلومتر خطوط ۲۳۰- ۱۳۲و۶۳ است.

امروز همچنین دو پروژه صنعت آب ایلام هم شامل سامانه نمک زدایی ملک شاهی(فاز اول) با ظرفیت ۲۸ لیتر در ثانیه با فرآیند RO و آبرسانی به ۸ روستا با ظرفیت تامین آب به میزان ۶ لیتر بر ثانیه، ظرفیت مخزن ۲۶۰ مترمکعبی و طول خط انتقال ۱۲ کیلومتری به بهره‌برداری رسید.

هدف از اجرای پروژه‌های صنعت برق، کمک به کمبود تولید شبکه سراسری، جلوگیری از اعمال خاموشی، افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر، افزایش پایداری شبکه انتقال و کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان است.

پروژه‌های آبی هم با هدف تامین آب شرب بهداشتی و زیر پوشش قرار دادن ۳۸۴ خانوار با یک هزار و ۶۰۰ سکنه اجرا شده‌اند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37818
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.