3

نیمه دوم امسال هر هفته یک طرح بزرگ آب و برق در کشور افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 7881
  • 12 مهر 1398 - 10:25
نیمه دوم امسال هر هفته یک طرح بزرگ آب و برق در کشور افتتاح می‌شود

وزیر نیرو گفت: در نیمه دوم امسال، هر هفته یک طرح بزرگ در عرصه آب و برق کشور را افتتاح خواهیم کرد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، “رضا اردکانیان” صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب به خبرنگاران گفت: بیش از ۲۲۰ طرح بزرگ تامین […]

وزیر نیرو گفت: در نیمه دوم امسال، هر هفته یک طرح بزرگ در عرصه آب و برق کشور را افتتاح خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، “رضا اردکانیان” صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب به خبرنگاران گفت: بیش از ۲۲۰ طرح بزرگ تامین آب و آبرسانی شهری، آب و فاضلاب، آبرسانی روستایی، نیروگاه‌های تولید برق از جمله حرارتی و تجدیدپذیر و سایر پروژه‌ها در سطح کشور به مرحله بهره برداری خواهد رسید و مردم شاهد خواهند بود از شرایط تحریم بر اساس توان حسن استفاده را کرده ایم.
وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی بیشتر از سال قبل را به بخش صنعت عرضه کنیم، به گونه ای که در سال رونق تولید دو محصول مهم زیرساختی کشور یعنی آب و انرژی نقش مهمی را در توسعه کشور ایفا کرده‌اند.
وی با اشاره به بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: تولید کنندگان با اعتماد به نفس از قابل رقابت بودن محصولاتشان با محصولات خارجی که قبلاً وارد می شده صحبت می‌کردند و این نقطه روشنی برای موفقیت این نمایشگاه است.
اردکانیان با بیان اینکه کمپین “آب، برق، ایران” یا “آ،ب، ایران” نشانه ای از یک حرکت جمعی متکی بر استعدادهای کشور و استفاده از همه ظرفیت‌هاست، افزود: اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب اگر از بخش برق بیشتر نباشد، کمتر نیست، بر همین اساس تصمیم داریم موضوع مصرف صحیح را به عنوان یک عادت اخلاقی و فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم که نقش رسانه‌ها، گروه‌های مرجع و سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه بسیار مهم است.
وزیر نیرو تصریح کرد: پایداری توسعه در کشور و تاب‌آوری جامعه بیش از هر چیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و ما هرچقدر جامعه اخلاقی تری داشته باشیم تاب‌آورتر و توسعه‌یافته‌تر خواهیم بود.
وی ادامه داد: برنامه وزارت نیرو این است که در افق ۱۴۰۰ و همزمان با پایان دولت دوازدهم هیچ شهر تنش آبی وجود نداشته باشد، البته بخشی از آن به منابع مالی وابسته است، اما جدا از منابع مالی سعی خواهیم کرد که نیازمندی‌های تحقق آن را فراهم کنیم.
اردکانیان خاطرنشان کرد: امسال هم رکورد تولید و هم رکورد مصرف را در کشور به ثبت رساندیم و حدود سه هزار و ۷۰۰ مگاوات اوج بار کاهش پیدا کرد، علاوه بر اینکه بیش از هر سال دیگری توانستیم صادرات انرژی داشته باشیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7881

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.