5

کاهش مصرف گاز در نیروگاه شهید رجایی، اما خروجی در حد استاندارد

  • کد خبر : 14389
  • 24 دی 1398 - 14:46
کاهش مصرف گاز در نیروگاه شهید رجایی، اما خروجی در حد استاندارد

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین می‌گوید: اخیرا تصمیماتی برای محدود کردن سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی گرفته شده است.   بیشتر بخوانید توسعه هوای پاک با تحویل گاز طبیعی به نیروگاه شهید رجایی با همکاری متخصصان نیروگاه شهید رجایی قزوین انجام شد/ رفع اشکال سیستم سیمولاتور سیکل ترکیبی نیروگاه طرشت آمادگی سیستم سوخت‌رسانی نیروگاه […]

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین می‌گوید: اخیرا تصمیماتی برای محدود کردن سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی گرفته شده است.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: به خاطر سرمای هوا و نیاز به مصرف گاز در بخش خانگی اخیرا با گرفتن تصمیماتی در مرکز سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی کم شده و هم اکنون به این علت در نیروگاه از سوخت مازوت یا گازوئیل استفاده می‌شود، اما خروجی‌های نیروگاه در حد استاندارد و قابل قبول است.

مهدیخانی ادامه داد: معمولا در فصول سرد سال اولویت مصرف گاز، مصارف خانگی است و مردم باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا کار به جایی نرسد که صنایع را تعطیل کنیم.
او اضافه کرد: شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ پاک محسوب می‌شود، ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۱ ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت اضطراری است که در شهر آبیک، چند روز هوا در این وضعیت قرار داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: کارخانه سیمان یکی از مواردی است که در آلودگی شهر آبیک تاثیر دارد، اما خارج از محدوده استان قزوین قرار دارد.

او افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقرر شد برای کنترل آلایندگی کارخانه سیمان جلسه‌ای برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: از دیگر عوامل ایجاد آلودگی هوا در شهرستان آبیک وجود ریزگرد‌ها در جنوب این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه با تعطیلی مدارس و معادن مشکل آلودگی هوای شهر آبیک رفع نمی‌شود و باید فکر اساسی اندیشیده شود، بیان کرد: جلساتی با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان برگزار شده و پیگیری‌هایی در دستور کار قرار گرفته است تا به نتیجه قابل قبولی در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=14389

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.