0

کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق

  • کد خبر : 125503
  • 26 اسفند 1402 - 13:56
کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق
تابلو برق‌های کاوان الکتریک در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، نساجی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دیار میرزا، تابلو برق‌های کاوان الکتریک در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، نساجی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت با ارائه خدمات مشاوره، طراحی، ساخت تابلو برق صنعتی، نصب و راه اندازی تابلو برق، به مشتریان خود در انتخاب و استفاده از بهترین راه حل‌ها برای نیازهایشان کمک می‌کند.

کاوان الکتریک با تعهد به کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. این شرکت با تلاش برای ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی خود، همواره در تلاش است تا بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

تابلو برق چیست و چه اجزایی دارد؟

تابلو برق محفظه ای فلزی یا غیر فلزی است که تجهیزات الکتریکی مانند فیوز، شینه، رله، تایمر، کنتاکتور، کلید برق و سوییچ، ترانس، سیم و کابل و … را در خود جای می دهد. این محفظه ها برای توزیع و انتقال ایمن انرژی الکتریکی، کنترل و حفاظت از تجهیزات و سیم کشی در برابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی مانند اتصال کوتاه و اضافه بار مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای اصلی تابلو برق:

  1. کنتاکتور: برای کلیدزنی در مدار استفاده می‌شود.
  2. سوئیچ الکتریکی: برای قطع و وصل دستی جریان برق استفاده می‌شود.
  3. داکت کابل: برای محافظت از سیم‌کشی تجهیزات داخل تابلو استفاده می‌شود.
  4. کلید حرارتی: وظیفه محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر عدم تعادل فاز، اضافه بار و … را دارد.
  5. تایمر: وظیفه‌ی زمان‌بندی و مدیریت زمان برای ارسال سیگنال در مواقع مناسب را دارد. برای کنترل و نظارت بر فرآیندهای مختلف در سیستم‌های صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود.
  6. کلید مینیاتوری: وظیفه‌ی این کلید مثل فیوز، قطع کردن جریان برق در مواقع اتصال کوتاه و اضافه بار است. اما کلید مینیاتوری بعد از قطع جریان نمی‌سوزد و دوباره به سیستم برمی‌گردد.
  7. چراغ سیگنال: چراغ یا چراغ‌هایی هستند که خاموش یا روشن بودن بخش‌های مختلف تابلو را نشان می‌دهند. به اپراتور تابلو برق در مورد وضعیت بخش‌های مختلف سیستم اطلاعات می‌دهند.
  8. فیوز: وظیفه‌ی محافظت از مدار در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد. با افزایش جریان در مدار، فیوز می‌سوزد و باعث قطع جریان الکتریکی می‌شود. این کار از آسیب به بقیه تجهیزات جلوگیری می‌کند.
  9. بیمتال: وظیفه‌ی قطع جریان برق در صورت افزایش دما را برعهده دارد. وقتی دما بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند، بیمتال جریان را قطع می‌کند. بیمتال‌ها از موتورهای ۳ فاز در برابر اور هیتینگ یا گرم شدن بیش از حد، محافظت می‌کنند.
  10. کلید نشتی جریان (محافظ جان): وظیفه‌ی محافظت از انسان در برابر شوک الکتریکی یا برق‌گرفتگی را دارد. بلافاصله بعد از ایجاد نشتی در جریان، کلید محافظ جان وارد عمل شده و مدار را قطع می‌کند. به این ترتیب از مدار در برابر آسیب‌ها هم جلوگیری می‌کند.
  11. PLC: سامانه کنترلی است که وظیفه کنترل و نظارت بر سیستم را دارد. این سامانه پیشرفته، قابل برنامه‌ریزی بوده و شرایط عملکرد تجهیزات را بررسی می‌کند. این سامانه طبق برنامه‌ریزی انجام شده واکنش مناسب در برابر قطع و وصل شدن دستگاه را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=125503

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.