3

کنتور برق مشترکان بزرگ کشاورزی و صنعتی کشور تا تابستان آینده کنترل‌پذیر می‌شود

  • کد خبر : 93058
  • 03 دی 1401 - 16:24
کنتور برق مشترکان بزرگ کشاورزی و صنعتی کشور تا تابستان آینده کنترل‌پذیر می‌شود
حامد احمدی در نشست هماهنگی و بررسی وضعیت هوشمندسازی در شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه مدیریت بار و اوج مصرف تابستان یکی از فواید حوزه هوشمندسازی است،افزود: در بخش کنترل پذیری، دیدگاه بر این پایه استوار است که امکان قطع و وصل برق هر مشترک از راه دور فراهم شود.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: تمامی کنتورهای مشترکان دیماندی(۳۰ کیلووات و بیشتر) در بخش‌های کشاورزی و صنعتی باید برای تابستان ۱۴۰۲ کنترل‌پذیر شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حامد احمدی در نشست هماهنگی و بررسی وضعیت هوشمندسازی در شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه مدیریت بار و اوج مصرف تابستان یکی از فواید حوزه هوشمندسازی است،افزود: در بخش کنترل پذیری، دیدگاه بر این پایه استوار است که امکان قطع و وصل برق هر مشترک از راه دور فراهم شود.

وی تاکید کرد: کنترل پذیر کردن لوازم اندازه‌گیری و هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق، یک تکلیف است و برای تابستان سال ۱۴۰۲ کلیه کنتورهای مشترکان کشاورزی و صنعتی دیماندی باید کنترل‌پذیر شود.

وی ادامه داد: انتظار این است تمام اشتراک‌های اداری نیز به صورت تک مشترک کنترل‌پذیر شود و ادارات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با هزینه خود، نسبت به کنترل‌پذیرکردن لوازم اندازه گیری اقدام کنند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های‌نوین شرکت توانیر بیان کرد: رصد و کنترل‌‌پذیری چاه‌های آب کشاورزی از طریق کنتورهای هوشمند، یکی دیگر از رسالت‌های توانیر برای سال آینده محسوب می‌شود و مدیریت منابع آب باید با کنتورهای هوشمند انجام شود.

وی با تاکید بر این که بار مصرف مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی از اولویت‌های سال بعد به شمار می‌رود، اضافه کرد: بخش خانگی هم بسیار پراهمیت است و برای پیک بار ۱۴۰۲ باید به گونه‌ای باشد که مشترک با داشتن حداقل میزان مصرف انرژی، با کاهش بار بتوانیم مدیریت بار را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=93058
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.