1

گزارش سالیانه معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی

  • کد خبر : 128701
  • 26 فروردین 1403 - 11:42
گزارش سالیانه معاملات اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی
شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای راه¬اندازی بازار گواهی ظرفیت (1398) تا پایان سال 1402 حجم کل معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت در بورس انرژی، به 2333 مگاوات با ارزش62740 میلیارد ریال و حداکثر قیمت 97 میلیون ریال به ازای هر کیلووات رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرما، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای راه¬اندازی بازار گواهی ظرفیت (۱۳۹۸) تا پایان سال ۱۴۰۲ حجم کل معاملات قراردادهای گواهی ظرفیت در بورس انرژی، به ۲۳۳۳ مگاوات با ارزش۶۲۷۴۰ میلیارد ریال و حداکثر قیمت ۹۷ میلیون ریال به ازای هر کیلووات رسیده است.

بر اساس گزارش اعلامی توسط دفتر «مدیریت معاملات خارج از بازار برق» شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۶ مشترک بالای ۵ مگاوات با حجم ۲۷۵ مگاوات برای خرید اوراق گواهی ظرفیت به بورس انرژی معرفی شده و در این مدت تعداد ۲۴۸ معامله اوراق گواهی ظرفیت با حجم ۲۸۵ مگاوات و با ارزش ۲۱۹۸۰ میلیارد ریال در بورس انرژی انجام شده است.
در جدول زیر آمار تجمعی معاملات گواهی ظرفیت از ابتدای راه¬اندازی بازار گواهی ظرفیت (۱۳۹۸) تا پایان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان داده شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128701

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.