1

گسترش پروژه‌های زیرساخت چین، مصرف روی را افزایش خواهد داد

  • کد خبر : 22840
  • 06 اردیبهشت 1399 - 11:56
گسترش پروژه‌های زیرساخت چین، مصرف روی را افزایش خواهد داد
احداث پروژه‌های زیرساخت جدید و آغاز چندین پروژه شبکه فشار قوی برق در چین طی نیمه دوم سال باعث افزایش چشم‌گیر مصرف روی از طریق دکل‌های برق گالوانیزه خواهد شد. دکل‌های برق گالوانیزه گرم که در شبکه برق استفاده می‌شود، محرکی برای رشد مصرف روی در ۳ سال آینده خواهد بود. بیشتر سفارش‌های این دکل‌ها برای ماه‌های مِی و ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

انتظار می‌رود که افزایش تعداد دکل‌های برق گالوانیزه چین در سال ۲۰۲۰ باعث افزایش چشمگیر مصرف روی شود؛ احداث پروژه‌های زیرساخت جدید در چین منجر به آغاز چندین پروژه فشار قوی در شبکه برق در نیمه دوم سال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از SMM، احداث پروژه‌های زیرساخت جدید و آغاز چندین پروژه شبکه فشار قوی برق در چین طی نیمه دوم سال باعث افزایش چشم‌گیر مصرف روی از طریق دکل‌های برق گالوانیزه خواهد شد.

دکل‌های برق گالوانیزه گرم که در شبکه برق استفاده می‌شود، محرکی برای رشد مصرف روی در ۳ سال آینده خواهد بود. بیشتر سفارش‌های این دکل‌ها برای ماه‌های مِی و ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

احداث ۵ خط فشار قوی AC و ۳ خط فشار قوی DC در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد که مجموع طول این خطوط بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. انتظار می‌رود که این خطوط از مرحله احداث تا راه‌اندازی حدود ۲۸۱ هزار تن روی تصفیه شده مصرف کنند که حدود ۹۴ هزار تن آن در سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد. به این ترتیب، در سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۹ مصرف روی حدود ۱.۴۲ درصد افزایش خواهد داشت. معمولا از احداث تا راه‌اندازی یک خط فشار قوی حدود ۲ تا ۳ سال زمان لازم است.

تا ماه مارس ۲۰۲۰ تعداد ۲۵ خط برق فشار قوی فعال، ۷ خط تحت احداث و ۷ خط در انتظار مجوز در چین وجود داشت.

نیروگاهیان

طبق استانداردهای ملی چین برای تولید دکل برق، در صورتی که ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر از ۵ میلی‌متر باشد، حداقل ضخامت لایه گالوانیزه باید ۷۰ میکرومتر و حداقل وزن آن باید ۶۱۰ گرم بر متر مربع باشد. اگر ضخامت ورق گالوانیزه کمتر از ۵ میلی‌متر باشد، حداقل ضخامت لایه گالوانیزه باید ۵۵ میکرومتر و حداقل وزن آن باید ۴۶۰ گرم بر متر مربع باشد. معمولا ضخامت ورق گالوانیزه برای دکل‌های برق ۵ میلی‌متر یا بیشتر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22840

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.