12
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان خبر داد:

گیلان؛ یکی از قطب‌های تولید انرژی بادی و خورشیدی در منطقه خاورمیانه

  • کد خبر : 42310
  • 16 بهمن 1399 - 12:15
گیلان؛ یکی از قطب‌های تولید انرژی بادی و خورشیدی در منطقه خاورمیانه
«بهمن داراب زاده» در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در گفتگو با صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: استان گیلان از نظر برخورداری از مواهب طبیعی مثل آب، باد و خورشید از موقعیت ممتاز، ویژه و استراتژیکی در کشور برخوردار بوده و مثال زدنی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به ظرفیت بزرگ استان در بخش انرژی بادی و خورشیدی، از توانمندی استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید انرژی بادی و خورشیدی در منطقه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «بهمن داراب زاده» در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در گفتگو با صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: استان گیلان از نظر برخورداری از مواهب طبیعی مثل آب، باد و خورشید از موقعیت ممتاز، ویژه و استراتژیکی در کشور برخوردار بوده و مثال زدنی است.
وی با اشاره به نیروگاه بادی منجیل گیلان به ‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران گفت: ظرفیت نامی نیروگاه بادی منجیل ۹۲٫۲ مگاوات است، اما پتانسیل استان گیلان در زمینه تولید انرژی برق در این زمینه بسیار بیشتر بوده و علاوه بر شهرستان منجیل، در جای جای نقاط استان گیلان، در نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات شرق و غرب استان پتانسیل شگفت انگیزی در زمینه تولید برق از انرژی بادی وجود دارد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در دوران قبل از انقلاب حتی تصور تولید برق از انرژی بادی وجود نداشت، اما امروز علاوه بر احداث نیروگاه بادی منجیل به ‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران، پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید برق از انرژی بادی وجود دارد.
وی افزود: با تلاش متخصصان کشور عزیزمان در زمینه تولید توربین‌های بادی و با توجه به پتانسیل عجیب استان گیلان در زمینه انرژی بادی و خورشیدی، چنانچه از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم، استان گیلان می‌تواند به قطب تولید انرژی بادی و خورشیدی در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.
داراب زاده با اشاره به محاسن تولید برق از انرژیهای تجدیدپذیر آبی، بادی و خورشیدی گفت: سوخت‌های فسیلی روزی تمام خواهند شد و ما ناگزیر به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.
وی افزود: علاوه بر این مزیت، آلوده نکردن محیط زیست از فواید عمده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است، در واقع حیاتی ترین و مهمترین مزیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، آلوده نکردن محیط زیست است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: آمادگی کامل از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان وجود دارد و از هیچ کمک و تلاشی برای سرمایه‌گذاران دریغ نخواهیم کرد و حمایت و مساعدت لازم از آنها انجام خواهد شد.انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42310
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.