1

۱۰۰ درصد اعتبارات توزیع برق سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی جذب شد

  • کد خبر : 130896
  • 20 اردیبهشت 1403 - 10:46
۱۰۰ درصد اعتبارات توزیع برق سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی جذب شد
اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور طی ۲ سال تخصیص یافت و با جذب آن بیشتر طرح های نیمه‌تمام این شرکت تکمیل شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا ، اظهار کرد: اعتبارات سفر رییس جمهور طی ۲ سال تخصیص یافت و با جذب آن بیشتر طرح های نیمه‌تمام این شرکت تکمیل شد.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات ابلاغ شده از محل سفر رییس جمهور باید برای اصلاح، بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی شبکه‌های برق روستایی و یکهزار میلیارد ریال برای تامین برق شهرک‌های روستایی هزینه شد.

مدیر برنامه ریزی شرکت توزیع برق خراسان شمالی اضافه کرد: اینک با گذشت ۲ سال تمامی اعتبارات سفر رییس جمهور در توزیع برق استان شامل ۵۰ درصد اعتبارات بخش برق‌رسانی به روستاها و شهرک‌ها از محل استانی و ۵۰ درصد نیز از محل وزارتخانه جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از محل اعتبارات مربوط به سفر رییس جمهور به استان ۲۹ شهرک روستایی و ۱۱ روستای فاقد برق به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال تامین برق شد و این شرکت به ۱۰۰ درصد اهداف مشخص شده در برق روستایی دست یافت.

نوسازی شبکه برق ۲۲۸ روستا

چاهی با بیان اینکه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی از اهداف این شرکت است ادامه داد: شبکه برق ۲۲۸ روستای استان در ۲ سال اخیر نوسازی و مشکلات مربوط به فرسوده بودن به طور کامل بر طرف شد.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را نیز ۷۲۰ میلیارد ریال برشمرد که ۱۰۰ درصد اهداف مشخص شده در بخش نوسازی محقق شد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است و این بخش ۳۸ درصد مصرف برق استان را استفاده می‌کند که این روش از مصرف باید بهینه‌سازی شود.

بخش کشاورزی نیز یک درصد مشترکان برق استان را شامل می‌شود که ۲۶ درصد از مصرف برق شامل این گروه می‌شود و مابقی مصرف برق نیز شامل بخش تجاری، اداری و سایر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۰ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاورزی وجود دارد.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی یک میلیون جمعیت دارد که اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130896

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.