1

۲۵۰ لیتر بر ثانیه از کمبود آب شرب شهر زاهدان جبران می‌شود

  • کد خبر : 78405
  • 11 خرداد 1401 - 22:40
۲۵۰ لیتر بر ثانیه از کمبود آب شرب شهر زاهدان جبران می‌شود
علیرضا قاسمی: فاز اول طرح حرمک و وارد مدار شدن خط انتقال ۲ زابل به زاهدان از ایستگاه پمپاژ شماره ۲ به سمت مرکز استان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب شهر زاهدان اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از کمبود آب شرب شهر زاهدان با اجرای فاز دوم طرح انتقال آب از حرمک جبران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا قاسمی” در جریان دومین روز از سفر “مجید آقازاده” معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور به سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح انتقال آب از حرمک به شهر زاهدان اظهار کرد: فاز اول طرح حرمک و وارد مدار شدن خط انتقال ۲ زابل به زاهدان از ایستگاه پمپاژ شماره ۲ به سمت مرکز استان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شرب شهر زاهدان اضافه خواهد کرد.
به گفته وی، در این راستا فاز اول طرح با اجرای ۲۲ کیلومتر خطوط انتقال آب با انواع لوله فایبرگلاس ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر،  ۴۱ کیلومتر خط انتقال انرژی و برق‌رسانی، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه شامل حفاری، ساخت اتاقک، خرید پمپ و تجهیزات الکتریکال و مکانیکال انجام و خط انتقال به ایستگاه پمپاژ شماره ۲ متصل شده است و چاه‌ها در مدار قرار دارند، که ۱۵۰ لیتر در ثانیه تامین آب صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اقدام دیگر شرکت برای رفع بخشی از کمبود آب شرب شهر زاهدان افزود: با اتصال خط یک به دو در طرح انتقال آب از زابل به زاهدان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه دیگر به ظرفیت تأمین آب اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۵۰ لیتر بر ثانیه انتقال آب به منظور رفع بخشی از کمبود آب شهر زاهدان در پیک مصرف آماده بهره‌برداری است افزود: به محض تست نهایی خط دوم که در چهار قطعه توسط شرکت آب نیرو به عنوان مجری طرح درحال انجام است این افزایش ظرفیت وارد مدار خواهد شد.
وی همچنین گفت: خرید و نصب پنج دستگاه الکتروپمپ جهت تقویت فشار ایستگاه‌های پمپاژ بین راهی با استفاده از توان معکوس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در ایستگاه‌های پمپاژ طرح صورت گرفته است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به سفر وزیر نیرو در ابتدای سال‌جاری و دستور ایشان برای اجرای فاز ۲ طرح حرمک و تامین اعتبار مورد نیاز به مبلغ ۶۲۰ میلیارد ریال به فوریت، گفت: عملیات حفر، تجهیز و اجرای خطوط انتقال آب و برق‌رسانی در دستور کار قرار گرفت که فاز ۲ طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست.
قاسمی ادامه داد: در این راستا حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه تکمیل شده و چاه‌های شماره ۹ و ۱۰، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حداکثر تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در مجموع تا کنون ۸ حلقه چاه در منطقه حرمک حفر و تجهیز شده است، اضافه کرد: انتقال خط برق برای چاه‌های جدید به طول ۸ کیلومتر در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود فاز ۲ طرح با وارد مدار کردن ۵ حلقه چاه تا پایان خرداد ماه تکمیل و حدود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت‌سازی صورت گیرد، همچنین جهت انتقال آن و امکان بهره‌برداری مطالعات توسط مشاور طرح در حال انجام است.
وی در پایان وجود طوفان‌های شن، گرمای هوا و عدم استقبال پیمانکاران از اجرای کار به دلیل صعوبت عملیات را، از عوامل اصلی تاخیر در تکمیل طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78405
  • نویسنده : نازنین کاوه بیرجندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.