6

۷۰ درصد صرفه‌جویی ساخت داخلی قطعات در نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 5773
  • 07 تیر 1398 - 18:41
۷۰ درصد صرفه‌جویی ساخت داخلی قطعات در نیروگاه رامین اهواز

بهینه‌سازی و مونتاژ ۱۵ عدد پمپ تزریق هیدرازین و آمونیاک توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در هزینه‌های نیروگاه به‌منظور خرید این قطعات و تجهیزات شد. به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سرپرست معاونت تعمیرات نیروگاه رامین اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و عدم امکان تهیه این تجهیزات از […]

بهینه‌سازی و مونتاژ ۱۵ عدد پمپ تزریق هیدرازین و آمونیاک توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در هزینه‌های نیروگاه به‌منظور خرید این قطعات و تجهیزات شد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سرپرست معاونت تعمیرات نیروگاه رامین اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و عدم امکان تهیه این تجهیزات از کشورهای خارجی و همچنین به صرفه نبودن خرید این تجهیزات از شرکت‌های واسطه‌ای و از طرفی آگاهی از توانمندی ساخت قطعات مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی توانستیم با بهره‌گیری از توان فنی و ابزاری کارکنان متخصص و باتجربه نیروگاه اقدام به بهینه‌سازی و مونتاژ این پمپ‌ها با کارایی مطلوب و سطح راندمان بالا نماییم.
“مصطفی ذبایح نجف‌آبادی” با اشاره به بهینه‌سازی و مونتاژ ۱۵ عدد پمپ افزود: ساخت داخل این قطعات در مقایسه با خرید نمونه خارجی باعث صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در هزینه‌های نیروگاه در این خصوص شده است.
وی ادامه داد: گیربکس‌های طرح قدیم پمپ‌های تزریق هیدرازین و آمونیاک دارای قطعات و متعلقات زیادی بوده که این شرایط باعث بالا رفتن استهلاک و خرابی زود هنگام این تجهیزات می‌شد.
سرپرست معاونت تعمیرات نیروگاه رامین اظهار کرد: تعمیر گیربکس‌های معیوب به دلیل تاخیر در تهیه قطعات، زمان‌بر بودن مونتاژ قطعات و همچنین هزینه‌های هنگفت خرید این تجهیز از مشکلات اساسی ما در استفاده بهینه از این تجهیزات بوده و به همین منظور طرح بهینه‌سازی این تجهیزات را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی اضافه کرد: طرح جدید و بهینه شده پمپ‌های تزریق هیدرازین و آمونیاک دارای قطعات به مراتب کمتر، با استهلاک پایین و عملکرد چند برابری است که این موضوع ضمن کارکرد مطلوب این تجهیز باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نسبت به طرح قدیم شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5773

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.