2
در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی؛

۲۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شده است

  • کد خبر : 131809
  • 02 خرداد 1403 - 10:55
۲۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شده است
"داور بستام" افزود: با انسداد این تعداد چاه‌ کشاورزی بیش از 54 میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت نیرو ، “داور بستام” افزود: با انسداد این تعداد چاه‌ کشاورزی بیش از ۵۴ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون از اضافه برداشت ۷۲۶ حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شده است اظهار داشت: با این اقدام بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
بستام با اشاره به برنامه نصب کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز به منظور کنترل مصرف و اضافه برداشت تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز در سطح استان نصب شده است.
مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته ۱۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود و ۲۱۴ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال نیز بیش از ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان پر و مسلوب المنفعه خواهد شد و در همین مدت بیش از ۲۲۵ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز نصب خواهد شد.
بستام با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی در مصرف آب نیز گفت: امسال طرح داناب با مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در سطح مدارس استان در حال اجراست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131809

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.