1

اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۹۴ روستای بوشهر

  • کد خبر : 119271
  • 10 دی 1402 - 13:34
اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۹۴ روستای بوشهر
وی افزود: در این طرح مخزن هایی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۶۵۰ مترمکعب در شهرستان های ۱۰ گانه استان در دست احداث است که اتمام آن به پایداری آب شرب مناطق روستایی کمک شایانی می کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در قالب این طرح همچنین عملیات اجرایی ۱۱۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش ایرنا ” ابوالحسن عالی ” روز یکشنبه در نشست کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی با حضور مدیران روابط عمومی ۱۵ شرکت آبفا و نماینده شرکت مهندسی آبفای کشور در بوشهر اظهار کرد: این طرح در فاز نخست ۲۹ هزار و ۸۵۹ خانوار روستایی استان با جمعیت ۱۱۶ هزار و ۶۶۷ نفر را در برگرفته است.

وی افزود: در این طرح مخزن هایی با ظرفیت ۲۴ هزار و ۶۵۰ مترمکعب در شهرستان های ۱۰ گانه استان در دست احداث است که اتمام آن به پایداری آب شرب مناطق روستایی کمک شایانی می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در قالب این طرح همچنین عملیات اجرایی ۱۱۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای استان بوشهر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با اجرا این طرح که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عملیاتی شده شبکه آبرسانی روستاهای استان بهسازی و نوسازی می شود.

عالی ادامه داد: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی استان بوشهر در فاز نخست در ۱۹۴ روستا با اعتبار هفت هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: بخشی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیده که نتیجه افزایش رضایت چشمگیر جامعه روستایی استان بوشهر است.

عالی افزود: تلاش می شود طرح ها در روستاهای دارای تنش آبی تا پیش از رسیدن فصل تابستان سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی گفت: اتمام طرح جهاد آبرسانی در کاهش هدررفت آب در شبکه‌ های روستایی نقش بسزایی دارد .

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی سریع و به هنگام با توجه به کارکرد جهادی طرح‌های جهاد آبرسانی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

” علی جزء خراسانی” اظهارداشت: به فراخور اهمیت طرح‌های جهاد آبرسانی، اطلاع رسانی این حوزه نیز باید به روز بوده و برای انعکاس هر چه بهتر این طرح‌ها از روش‌های جدید و ابتکاری استفاده شود.

وی افزود: با اقدامات جهادی که در زمینه اطلاع رسانی و مستندسازی این طرح‌ها به ویژه در ۲ فصل گذشته انجام شد، ضریب نفوذ رسانه‌ای جهاد آبرسانی حدود سه برابر شده و راهبرد جدید مرکز جهاد آبرسانی در فصل پیش رو، ارتقای کیفی، تنوع بخشی به تولیدات محتوایی و استفاده از رسانه‌های مختلف و نیز مستندسازی تصویری و مکتوب تجارب و دستاوردهای این حوزه است.

خراسانی اضافه کرد: برای ارائه دستاوردهای حوزه آبرسانی در روستاها در کنار تنوع بخشی به تولیدات با نگاه به مخاطب، لازم است از رسانه‌های نوین استفاده شود.
وی افزود: به علت مشکلات کم آبی، برخی از روستاییان در سال‌های گذشته به شهرها مهاجرت کردند که اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی، ظرفیتی ارزشمند برای بازگشت روستاییان به دیار و زادگاه خود بوده و آثار و برکات زیادی داشته است.

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=119271

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.