به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از تولید برق مشهد ، مهندس جلالی موسوی مدیر امور مکانیک شرکت در رابطه با اعلام این خبر گفت؛ با توجه به اختلاف قطر در محل مونتاژ سیل های بابیتی و نشتی روغن به داخل روتور و استاتور، و همچنین نشت هیدروژن از سیل ها مقرر گردید که در تعمیرات اساسی محل های مونتاژ سیل های بابیتی در قسمت تحریک ژنراتور و همچنین سمت توربین سنگ زنی و قطر روتور در محل مونتاژ سیل های بابیتی یک نواخت گردد
مهندس جلالی موسوی در ادامه افزود؛ به همین منظور سه حالت برای سنگ زنی وجود داشت, ۱- انتقال روتور به بیرون از شرکت و حمل آن به شرکت های که عملیات سنگ زنی انجام می دهند ۲- سنگ زنی در محل توسط پیمانکارنی که با تجهیزات مخصوص توانایی انجام این کار را دارند و ۳- سنگ زنی با ظرفیت داخلی شرکت که در دو حالت اول چالش های مثل آسیب دیدگی ژنراتور و صرف هزینه و زمان بسیار بالا داشت که پس از بررسی های فنی مقرر گردید، تیم اداره کارگاه مکانیک امور تعمیرات مکانیک در محل و با توجه به ظرفیت های داخلی برای اولین بار در تاریخ نیروگاه اقدام به سنگ زنی نماید که در نتیجه محل های مونتاژ سیل ها یک نواخت گردید و با موفقیت به اتمام رسید.
در ادامه مهندس کاویانی رئیس اداره تجهیزات کمکی شرکت، از مهمترین اقدامات صورت گرفته، ساخت دستگاه سنگ زنی با توجه به محدودیت مکانی محل سنگ زنی، نحوه بار دهی و ساعت نمودن دستگاه سنگ زنی نسبت به روتور، جلوگیری از ورود جرقه های سنگ زنی به داخل استاتور را ذکر نمود.
انتهای پیام/