0

استاندارد ملی معیار مصرف انرژی کولرهای آبی تجدیدنظر شد

  • کد خبر : 118854
  • 28 آذر 1402 - 16:28
استاندارد ملی معیار مصرف انرژی کولرهای آبی تجدیدنظر شد
در راستای ارتقاء بهره وری انرژی در کشور، رده های B، C و D از برچسب کولر آبی حذف و رده های A ، A+ ، A++ و A+++ جایگزین آن شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دفتر تدوین استانداردهای ملی، پیشنویس استاندارد ملی «معیار مصرف انرژی کولرهای آبی» در اجلاسیه ۱۹۹ کمیته ملی انرژی با حضور نمایندگان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، سازمان ملی استاندارد ایران، پژوهشگاه استاندارد، واحدهای تولیدی، مراکز آزمایشگاهی، علمی و تحقیقاتی و سایر متخصصان و صاحب نظران ذیربط به‌تصویب رسید.

این استاندارد برای تعیین معیار مصرف برچسب انرژی و روش اندازه گیری شاخص بازده انرژی کولرهای آّبی مستقیم کاربرد دارد.

از مهم ترین محورهای استاندارد تجدیدنظر شده ، حذف رده های B، C و D از رده بندی برچسب کولر آبی و تمرکز بر رده های A ، A+ ، A++ و A+++ در راستای ارتقاء بهره وری انرژی کشور می باشد.

ویرایش جدید این استاندارد با شماره ۲-۱۵۸۵۸ در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://standard.inso.gov.ir برای بهره برداری کاربران و صاحب نظران قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=118854

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.