0

استقبال دانش آموزان از برگزاری تورهای علمی برای بازدید دستاوردهای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ساختگاه های ساتبا

  • کد خبر : 123601
  • 06 اسفند 1402 - 14:24
استقبال دانش آموزان از برگزاری تورهای علمی برای بازدید دستاوردهای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ساختگاه های ساتبا
سایت های فناوری را محلی برای بازدید محققان، فناوران، اساتید دانشگاه، نمایندگان بخش های دولتی، غیر دولتی، بین المللی و سایر متخصصین صنعتی و شرکت های دانش بنیان کشور، به منظور توسعه و همکاری چند جانبه در توسعه کسب دانش فنی و انتقال دانش دانست و خاطرنشان کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازساتبا، سایت های فناوری را محلی برای بازدید محققان، فناوران، اساتید دانشگاه، نمایندگان بخش های دولتی، غیر دولتی، بین المللی و سایر متخصصین صنعتی و شرکت های دانش بنیان کشور، به منظور توسعه و همکاری چند جانبه در توسعه کسب دانش فنی و انتقال دانش دانست و خاطرنشان کرد: زیر ساخت های ایجاد شده در این مراکز ضمن نمایش سطح توانمندی های صنعتی و دانشی کشور در فناوری های مربوط به کاربردهای سامانه های تجدیدپذیر، مرجعی برای تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز کشور است.
وی اضافه کرد: با استفاده از فضاها و زیر ساخت های ایجاد شده، محققان و صنعتگران می توانند در قالب پروژه های نمونه، نسبت به نمایش عملکرد دستاوردهای صنعتی تولید داخل و یا محصولات تولیدی مورد استفاده در سامانه های تجدید پذیر خورشیدی و بادی، زیست توده، زمین گرمایی و پیل سوختی اقدام کنند.
مدیرکل دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری ساتبا با اشاره به اینکه بازدیدهای دانشجویی و دانش آموزی که با هماهنگی های وزارت علوم و یا وزارت آموزش و پرورش انجام می شود از دیگر اقداماتی است که برای آشنایی بیشتر با اهداف تحقیقاتی و کاربردی و عناوین مختلف علم و فنآوری و نیازهای پژوهشی کشور انجام می شود، بیان کرد: بازدیدکنندگان با روش های عملی مختلف تولید انرژی از منابع تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی، باد، زمین گرمایی، تولید هیدروژن و پیل سوختی از نزدیک آشنا می شوند.
به گزارش ساتبا، زیرساخت ها و تاسیسات ایجاد شده در سایت های فناوری انرژی های تجدید در استان های قزوین، فارس و مرکزی همواره محل رجوع هیات های علمی و و دانش آموزی برای بازدید و ارتقای دانش متخصصین، محققین پژوهشی دانشجویان و دانش آموزان کشور، در معرفی توانمندی های علمی و صنعتی کشور در توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر، در قالب اردوها و تورهای علمی بوده است . وجود نمونه های واقعی و عملیاتی از پروژه های متنوع انرژی های تجدیدپذیر که بصورت پایلوت های تحقیقاتی در این سایت اجرا شده است فرصت مناسبی را برای تعریف طرح های مرتبط با مباحث انرژی های تجدیدپذیر در قالب پیشنهاد های پژوهشی دانشگاهی و یا پروژه های تحقیقاتی فراهم کرده است. بازدید اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، همکاری جهت انجام تحقیقات مورد نیاز در پایان نامه های دکتری و پسادکتری، در زمینه های مرتبط با حوزه های فناوری کاربرد انرژی های تجدیدپذیر، در کسب دانش فنی، آشنایی با ایده های خلاقانه و شناسایی فرصت های شغلی برای ارتقای دانش، از دستاوردهای بازدیدهای دانشجویی در این ساختگاه ها بوده است.
علاوه برآن، استقبال دانش آموزان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استانی از دستاوردهای توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر و ساختگاه های فناوری این سازمان در استان های قزوین، فارس و مرکزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بطور چشمگیری افزایش داشته است.
برای نمونه، مدیران ادارات کل آموزش و پرورش و دانش آموزان مدارس استان های بوشهر، هرمزگان و اصفهان از مرکز فناوری سایت نیروگاه حرارت خورشیدی شیراز به عنوان تنها مرکز فناوری تحقیقاتی در کاربردهای حرارت خورشیدی در جنوب کشور با همکاری ادارات کل وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه قطب دانش آموزی انرژی های تجدیدپذیر وزارت آموزش و پرورش، بازدید کرده اند و از نزدیک با توانمندی های کشورآشنا شده اند.
همچنین مرکز فناوری توسعه کاربرد انرژی زیست توده ساوه به عنوان مرکز فناوری تحقیقاتی در حامل های تجدید پذیر زیست توده، مرجعی برای بازدیدهای فوق از استان های مرکزی، البرز، تهران و همدان بوده است. سایت فناوری این سازمان واقع در استان قزوین نیز با توجه پروژه های متنوع انرژی های تجدیدپذیر همواره مورد استقبال بازدیدکنندگان از استان های مختلف و همجوار قرار گرفته است.
“دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری این سازمان”، با همکاری “قطب انرژی های نوین وزارت آموزش و پرورش کشور” نیز با استفاده از بستر آموزشی سامانه شاد، چندین برنامه آموزشی با موضوعات مرتبط با کاربرد انرژی های خورشیدی، منابع زیست توده و سایر فناوری های کاربرد انرژی های تجدیدپذیر موجود در سایت های فناوری این سازمان، تهیه و جهت ارتقای دانش دانش آموزان کل کشور و ترویج توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر، در سامانه مذکور، بارگذاری کرده است.
با توجه به استقبال متخصصین، محققین، دانشجویان و دانش آموزان کشور، سایت های فناوری این سازمان آماده بازدیدهای گروه های علاقه مند است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123601

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.