4

افتتاح ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال

  • کد خبر : 9152
  • 21 آبان 1398 - 18:38
افتتاح ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان سال

وزیر نیرو گفت: آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه ۶ روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، “رضا اردکانیان” شامگاه دوشنبه ۲۰ آبان […]

وزیر نیرو گفت: آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه ۶ روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایسنا، “رضا اردکانیان” شامگاه دوشنبه ۲۰ آبان ماه در آئین افتتاح طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق استان کرمان با حضور رییس جمهور گفت: در پنجمین هفته پویش الف_ ب_ ایران، در استان کرمان حضور یافتیم و در این پویش مقرر کردیم که هر هفته یک پروژه در حوزه آب و برق افتتاح کنیم که تا پایان سال ۲۲۷ پروژه در کنار سایر پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل ۱۰ سد ملی در ۶ استان کشور است که ۷۴۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب کشور اضافه خواهد کرد ضمن آنکه ۲۶ هزار هکتار از شبکه اصلی آبیاری و زهکشی می شود که جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار روستاییان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وزیر نیرو اضافه کرد: آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستا را در این طرح دنبال می کنیم به طوری که روزانه ۶ روستا تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان به شبکه آبرسانی کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: در قالب این پویش، ۲۹ تصفیه خانه فاضلاب در ۱۶ استان، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند ضمن آنکه ۱۲ تصفیه خانه آب نیز در ۹ استان با جمعیت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پوشش افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین در حوزه برق نیز ۹ نیروگاه حرارتی با ۳ هزار و ۲۸ مگاوات به ظرفیت نصب شده تا پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: تا قبل از سال ۹۲ به طور متوسط هرسال یک هزار و ۷۷۵ مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور اضافه شده است که پس از سال ۹۲، این میزان به ۲۲۰۰ مگاوات به صورت متوسط در هر سال رسیدئو تنها در نیمه دوم امسال با بهره‌برداری از این واحدها بیش از سه هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور اضافه خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه امروز واحد بخار سیکل ترکیبی مدار گهران در این سایت رسما افتتاح شد که امیدواریم تا پایان سال بر طبق برنامه بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی همه را به مدار بیاوریم ادامه داد: با وجود اینکه مباحث مرتبط با نرخ ارز اندکی موجب کندی آهنگ سرمایه‌گذاری در این بخش شده بود، اما هم اکنون در شرایطی هستیم که تا پایان سال، ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۲۷۸ مگاوات به مدار خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: در پنجمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان کرمان افتتاح و عملیات اجرایی یک هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9152

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.