0
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان خبر داد:

افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 128416
  • 23 فروردین 1403 - 13:45
افزایش ۱۲۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بنادر شرق هرمزگان
 افزود: سال گذشته ۳۵۵ تن فراورده نفتی و ۶۷ هزار و ۱۷۷ تن کالاهای غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که این اقلام نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۲۰ و ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا،  افزود: سال گذشته ۳۵۵ تن فراورده نفتی و ۶۷ هزار و ۱۷۷ تن کالاهای غیر نفتی از بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که این اقلام نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۲۰ و ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تعداد شناورهای ورودی به بنادر شرق استان گفت: بندر شهید حقانی با ورود ۱۹ هزار و ۴۸۰ شناور بیشتر آمار ورودی را داشته و در مجموعه ۳۲ هزار و ۸۸۸ شناورهای مختلف باری و مسافری طی سال گذشته وارد بنادر شرق هرمزگان شده اند که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

محمدحسینی تختی گفت: همچنین در این یکسال ۵۹ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر یخچالی از طریق بنادر شرق هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس ترابری شد که ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموع و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر شرق این استان به ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۶ تن رسید که از این میزان یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۹۶۲ تن کالای غیرنفتی بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این میزان کالای غیرنفتی با ۲۹ درصد افزایش به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128416

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.