0

افزایش ۵ درصدی تولید برق نیروگاه ری با تعمیر واحد آسیب دیده

  • کد خبر : 129537
  • 03 اردیبهشت 1403 - 12:59
افزایش ۵ درصدی تولید برق نیروگاه ری با تعمیر واحد آسیب دیده
حمید بادرستانی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: نیروگاه ری در نیمه اول سال ۱۴۰۲ با اتخاذ تمهیدات و بازدیدهای فنی و پیشگیرانه با تولید حداکثری انرژی و استفاده از تمام ظرفیت خود، پیک تابستان را با موفقیت پشت سر گذاشت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایرنا، حمید بادرستانی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: نیروگاه ری در نیمه اول سال ۱۴۰۲ با اتخاذ تمهیدات و بازدیدهای فنی و پیشگیرانه با تولید حداکثری انرژی و استفاده از تمام ظرفیت خود، پیک تابستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و در نیمه دوم سال و از اواسط مهر ماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره ای خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: همچنین به کمک چند شرکت دانش بنیان برای اولین بار قطعات دیسک های توربین و پوسته توربین گازی واحد آسک نیروگاه ری ساخت داخل و نصب و دانش فنی ساخت این قطعات بومی سازی شد.

بادرستانی افزود: ۶ تعمیرات اساسی، چهار بازدید مسیر داغ توربین و ۱۱ بازدید محفظه احتراق، یکی از پرکارترین فصول تعمیرات را برای نیروگاه ری و پرسنل تلاشگر این نیروگاه رقم زد. به طوری که تمام واحدهای گازی متنوع نیروگاه ری در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲ مورد بازدید و تعمیرات دوره ای قرار گرفتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام بازدید ها و تعمیرات واحدهای این نیروگاه که بعضاً چندین واحد به طور همزمان در دست تعمیر قرار داشتند، به دست کارشناسان و متخصصان توانمند و جهادگر نیروگاه ری انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه برق ری اضافه کرد: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه واحد های تولید انرژی این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد هر واحد پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری و استمرار تولید برق در پیک سال بعد توسط متخصصان این نیروگاه صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: از آنجایی که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحد ها را تحت تأثیر قرار می دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار و حداکثری را شاهد خواهیم بود.

بادرستانی، حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه هایش برشمرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129537

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.