2

انجام ناممکن‌ترین پروژه تعمیرات نیروگاهی در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 110987
  • 07 شهریور 1402 - 12:38
انجام ناممکن‌ترین پروژه تعمیرات نیروگاهی در دولت سیزدهم
مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد: مولد شماره ۱۳ گازی آلستوم نیروگاه که دچار حادثه آتش‌سوزی شده و به طور کلی آسیب دیده بود، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به طور کامل احیا و بازسازی گردید و در خردادماه ۱۴۰۱ با تمام توان در مدار تولید قرار گرفت.

واحد کاملا آسیب دیده نیروگاه یزد با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم بازسازی و به مدار تولید برق کشور بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، سید محمد حسن جمال الدینی، مدیرعامل نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد از انجام تعمیرات اساسی مولدهای شماره ۱۳ و ۱۴ این مجموعه به عنوان کاری بزرگ در دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: مولد شماره ۱۳ گازی آلستوم نیروگاه که دچار حادثه آتش‌سوزی شده و به طور کلی آسیب دیده بود، در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به طور کامل احیا و بازسازی گردید و در خردادماه ۱۴۰۱ با تمام توان در مدار تولید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انجام این پروژه‌های بزرگ تعمیراتی با توجه به سطح بالای آسیب ناشی از حادثه، به گفته کارشناس شرکت سازنده غیر ممکن بود ولی با همت و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی انجام و در مدار تولید قرار گرفت.

جمال الدینی همچنین از برطرف شدن مشکلات یاتاقان واحد ۱۴ نیز پس از انجام عملیات اورهال اساسی توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: برای افزایش توان تولید برق در این نیروگاه طرح CT۶۰ برای نخستین بار در کشور بر روی  مولد شماره ۱۵ نیروگاه انجام گردید که باعث افزایش توان تولید این مولد به میزان ۱۱ مگاوات شد.

وی افزود: انجام عملیات بهینه‌سازی سیستم تحریک و راه‌انداز مولدهای شماره ۱۱ و ۱۲ کرافت نیروگاه یزد برای اولین بار در کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر دستاوردهای این نیروگاه در دولت سیزدهم بوده است.

جمال الدینی با اشاره به فعالیتهای این نیروگاه در حوزه ساخت داخل، گفت: ۷۹ قطعه نیروگاهی توسط کارشناسان و متخصصان نیروگاه طی این مدت طراحی و ساخته شده است که علاوه بر صرفه‌جویی ریالی و ارزی، گام مؤثری در جهت خودکفایی در ساخت قطعات نیروگاهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز پروژه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی مولدهای نیروگاه سیکل‌ترکیبی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، اظهار داشت: ۶ مورد بازدید اتاق احتراق مولدهای گازی، هشت مورد بازدید ۴۰۰۰ و ۸۰۰۰ ساعته مولدهای گازی V۹۴.۲  و چهار مورد بازدید سالیانه و یک مورد تعمیرات ژنراتور مولدهای بخار S۱,S۲ نیروگاه سیکل ترکیبی یزد طی این مدت به دست کارشناسان و متخصصان نیروگاه و استفاده از خدمات شرکت‌های پیمانکاری و دانش‌بنیان انجام شده است.

مدیرعامل نیروگاه یزد خاطرنشان کرد: در حدود ۲۵ ماه گذشته از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۹ میلیون و ۸۵ هزار مگاوات ساعت انرژی برق توسط مولدهای نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=110987
  • نویسنده : حمیدرضا حاتمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیرعامل برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا:

تامین انرژی پایدار اولویت اول صنعت برق حرارتی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.