0

این پایان راه نیست؛ “خورشید‌بانان گمنام” ادامه دارد

  • کد خبر : 117004
  • 30 آبان 1402 - 18:13
این پایان راه نیست؛ “خورشید‌بانان گمنام” ادامه دارد
در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، که این اقدام از طریق سنکرون ۴۰ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات و ارتقای توان واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت دو هزار مگاوات محقق شده است.

برگزاری نخستین همایش خورشیدبانان گمنام برای پاسداشت فعالیت‌های بی‌وقفه زحمتکشان بخش تولید برق کشور مقدمه‌ای شد تا این مراسم از سال آینده با عنوان خورشیدبانان بانام برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است، که این اقدام از طریق سنکرون ۴۰ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و ۷۰۰ مگاوات و ارتقای توان واحدهای گازی و رفع محدودیت تولید واحدهای بخاری به ظرفیت دو هزار مگاوات محقق شده است.

از سوی دیگر انجام به موقع و با کیفیت برنامه‌های تعمیراتی موجب شده است تا ضریب آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی کشورمان از مرز ۹۹ درصد عبور کند؛ این رقم در حالی است که ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در آمارهای جهانی حدود ۹۵ درصد است.

نیروگاه‌های حرارتی طی نیمه نخست امسال توانسته‌اند با تولید حدود ۲۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی، ضمن تامین ۹۳ درصد برق مورد نیاز شبکه نقش مهمی در تامین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور و گذر موفق از روزهای گرم پیک تابستان امسال داشته باشند.

در بخش تولید کارگران و مهندسان صنعت برق به عنوان یکی از ارزشمندترین اقشار جامعه و نیروی فعال در نیروگاه‌های کشور نقش محوری در دست‌یابی به اهداف کلان مورد نظر را بر عهده دارند؛ در همین راستا تامین برق پایدار و مطمئن به ویژه در اوج بار مصرف تابستان جز با التزام و اعتقاد یکایک کارکنان صنعت برق حرارتی محقق نمی‌شد و با تلاش شبانه‌روزی این افراد ۶۲۲ واحد تولید برق حرارتی کشور در تابستان ۱۴۰۲ با ضریب آمادگی ۹۹.۱ درصد در مدار تولید قرار گرفتند.

به همین منظور نخستین آیین تجلیل از خورشیدبانان گمنام به منظور قدردانی از زحمتکشان بخش تولید برق کشور با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی برق حرارتی برگزار شد.

حسین طارمی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی در خصوص جرئیات برگزاری این مراسم، بیان کرد: در شرکت برق حرارتی تلاش کردیم تا با برگزاری آیین تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت تولید برق حرارتی قدردان بخش کوچکی از زحمات این عزیزان باشیم که بدون وقفه و با تمام توان پای کار بودند تا صنعت برق حرارتی بار دیگر در برابر مردم عزیز ایران سربلند شود.

وی تشریح کرد: آیین تجلیل از خورشیدبانان گمنام فرصتی را پیش آورد تا برای نخستین بار از فعالیت‌های شبانه‌روزی تلاشگران عرصه صنعت تولید برق حرارتی سراسر کشور برای تامین انرژی مطمئن و پایدار برای مردم تقدیر به عمل آید.

طارمی درخصوص چرایی انتخاب عنوان “خورشیدبانان گمنام” برای آیین تقدیر از زحمتکشان بخش تولید برق کشور، توضیح داد: خورشیدبانان گمنام، استعاره‌ای از همان مهندسان و کارگران شاغل در نیروگاه‌های برق حرارتی هستند که در سیاهی شب و زمانی که خورشید در آسمان نیست در تلاشند تا نور از خانه هموطنان رخت نبندد و همچنان در روشنایی به سر ببرند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی در پایان ضمن قدردانی از حضور مدعوین در نخستین آیین تقدیر”خورشیدبانان گمنام”، گفت: برگزاری این مراسم، تنها منحصر به امسال نبوده و دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل به عنوان دبیرخانه این آیین از سال آینده مراسم را با عنوان “خورشیدبانان بانام” برگزار خواهد کرد چراکه این راه ادامه دارد و “خورشیدبانان گمنام” پایان راه نیست.

گفتنی است؛ در این مراسم از ۱۹۰ نفر از کارگران، مهندسان، کارکنان و مدیران برتر صنعت برق حرارتی کشور در پیک تابستان ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117004
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.