5

بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه زباله سوز ساری/ عزم وزارت کشور برای مدیریت پسماندهای استان های ساحلی شمالی جدی است

  • کد خبر : 13016
  • 11 دی 1398 - 18:57
بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه زباله سوز ساری/ عزم وزارت کشور برای مدیریت پسماندهای استان های ساحلی شمالی جدی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از روند پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز ساری بازدید و تاکید نمود: عزم وزارت کشور برای مدیریت اصولی و علمی پسماندهای استان های ساحلی شمالی کشور جدی است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از […]

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از روند پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز ساری بازدید و تاکید نمود: عزم وزارت کشور برای مدیریت اصولی و علمی پسماندهای استان های ساحلی شمالی کشور جدی است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در حاشیه این بازدید گفت: طی یکسال اخیر تلاش نموده ایم تا با همکاری دولت و مجلس محترم زمینه انجام اقدامات تخصصی برای مدیریت مطلوب پسماندها توسط مدیریت شهری و روستایی را فراهم نماییم.
وی افزود: در نیمه اول امسال لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش خصوصی در مجلس به تصویب رسید که در آن پیش بینی های لازم برای تامین منابع مالی پایدار جهت اجرای پروژه های مدیریت پسماند در شهرها و روستاها لحاظ شده است.
جمالی نژاد تصویب آیین نامه اجرایی اخذ عوارض از کالا‌های مخرب محیط زیست در هیات وزیران را دیگر اقدامات مهم در زمینه حمایت های قانونی از مدیریت اصولی پسماندها در کشور عنوان نمود.
وی ابرازامیدواری نمود که مدیریت شهری و روستایی مازندران با توجه کافی و دقیق به این موضوعات از مزایای آنها در عرصه مدیریت پسماندها بهره مند شود.
وی همچنین در خصوص راه اندازی زباله سوزها در مازندران گفت: نیروگاه۴۵۰ تنی ساری سال آینده راه اندازی خواهد شد و نیروگاه زباله سوزی۲۰۰ تنی نوشهر تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و تاکنون از این دو پروژه حمایتهای لازم را به عمل می آورده ایم و این امر تا زمان راه اندازی کامل دراولویت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه استان مازندران در زمینه مدیریت پسماندها به هشت منطقه تقسیم شده گفت: موضوعات مطرح این استان در کارگروه ویژه ساماندهی پسماندهای استان بطور مستمر در حال بررسی و پایش است.
شایان ذکر است پروژه نیروگاه زباله سور۴۵۰ تنی ساری شهرستانهای ساری، میانرود و ریجکت کارخانه کمپوست بهشهر را تحت پوشش قرار می دهد و تاکنون از لحاظ ابنیه دارای ۸۵ درصد پیشرفت، از لحاظ تجهیزات دارای ۶۶ درصد پیشرفت و ۲۲ درصد تجهیزات موردنظر نصب شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13016

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.