4

برق‌رسانی به ۹ روستای استان کردستان تا پایان سال

  • کد خبر : 8722
  • 29 مهر 1398 - 21:30
برق‌رسانی به ۹ روستای استان کردستان تا پایان سال

برق‌رسانی به ۹ روستای استان کردستان تا پایان سال مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق‌رسانی به ۹ روستای فاقد برق استان با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه برق‌رسانی […]

برق‌رسانی به ۹ روستای استان کردستان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق‌رسانی به ۹ روستای فاقد برق استان با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پاون، “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه برق‌رسانی به ۹ روستا از طریق احداث شبکه توزیع برق در دست اقدام بوده و مشکل برق‌رسانی یک روستای دیگر نیز از طریق توسعه سیستم خورشیدی رفع خواهد شد، گفت: در این پروژه با احداث ۱۰٫۲۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۰ دستگاه پست هوایی و ۴٫۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، تعداد ۱۴۹ خانوار روستایی از نعمت برق‌ برخوردار خواهند شد.
وی افزود: اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به ۴۰ خانوار عشایر نیز در منطقه هورامان از طریق سیستم‌های پرتال قابل حمل خورشیدی نیز هزینه شده است.
لهونیان در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در شش ماهه اول سال جاری در پروژه برق‌رسانی به روستاها افزود: در این پروژه روستاهای “صالح دیلان”، “حمه کوژراو”، “کوخ بروژ” و “تپله قو” شهرستان بانه قبلا از طریق سیستم خورشیدی برق‌دار شده بودند که به دلیل معیوب شدن سیستم‌های خورشیدی در سال ۹۸ با احداث شبکه توزیع عملیات برق‌رسانی به آنها صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به روستای “نعمت آباد” بیجار تأکید کرد: این روستا از طریق توسعه سیستم خورشیدی تأمین برق خواهد شد.
لهونیان در ادامه با اشاره به بقیه روستاهای موجود در این پروژه عظیم که با احداث شبکه توزیع عملیات برق‌رسانی به این روستاها برای اولین بار صورت می‌گیرد، اظهار کرد: روستای “قیصه” در شهرستان بیجار، روستای “سید آباد” در شهرستان سقز و روستاهای “کانی کبود”، “پیران کهنه”، “دره مر” و “لیو” از شهرستان مریوان و روستای “کریم آباد” از شهرستان دهگلان از جمله روستاهایی است که در قالب این پروژه تأمین برق آنان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، شبکه برق روستاها را به جهت شرایط توپوگرافی و جوی نامناسب برق‌رسانی و خدمات‌رسانی دشوار دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مدون در تلاش برای برق‌دار کردن تمامی روستاهای زیر پنج خانوار در آینده نزدیک هستیم.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8722

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.