1
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

بستن چاه‌های آب کشاورزی و تغییر الگوی کشت راه‌حل احیای دریاچه ارومیه است

  • کد خبر : 121654
  • 16 بهمن 1402 - 14:04
بستن چاه‌های آب کشاورزی و تغییر الگوی کشت راه‌حل احیای دریاچه ارومیه است
سمیه رفیعی با بیان این نکته که رفتارهای طبیعت به‌صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: زمانی که صحبت از حال و هوای دریاچه ارومیه می‌شود، به عنوان یک اکولوژیست بارها گفته‌ام و می‌گویم که اظهارنظر قطعی در مورد مرگ یا احیای یک اکوسیستم، اظهارنظر باطلی است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  شبکه خبری آب ایران ، سمیه رفیعی با بیان این نکته که رفتارهای طبیعت به‌صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: زمانی که صحبت از حال و هوای دریاچه ارومیه می‌شود، به عنوان یک اکولوژیست بارها گفته‌ام و می‌گویم که اظهارنظر قطعی در مورد مرگ یا احیای یک اکوسیستم، اظهارنظر باطلی است؛ زیرا ساختارها و رفتار طبیعت قابلیت پیش‌بینی صددرصدی ندارد؛ بنابراین به همه دوستانی که به نحوی راجع به حوزه محیط زیست صحبت می‌کنند توصیه می‌کنم نسبت به اظهارنظرهای قطعی و بدون شناخت دقیق و پیش‌بینی‌های درست، بیشتر تامل کنند.

نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه کارشناسان محیط زیست در قبال آگاهی که می‌خواهند از این طریق به سطح جامعه برای مطالبه دهند، اضافه کرد: باید دقت لازم را در آگاهی دادن به مردم و همراه کردان آن‌ها داشته باشیم، چراکه آگاهی، باید اصولی و درست باشد. امیدوار یا ناامید کردن مردم از یک پدیده زیستی نیز مرحله پس از آگاهی دادن است که البته اساتید حوزه محیط‌زیست نیز بر آن تأکید دارند.

وی در ادامه درباره امکان احیای مجدد دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد: بارش‌هایی که اخیراً در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اتفاق افتاده، جای خوشحالی دارد و امیدواریم با ادامه این بارش‌ها حال دریاچه بهتر شود. البته در کنار آن حتماً باید اقداماتی برای احیای دریاچه اتفاق بیفتد؛ مهم‌ترین آن نیز بستن چاه‌های آب کشاورزی و تغییر الگوی کشت است که هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است و بهتر بود در طول این سال‌ها که بحث دریاچه ارومیه مطرح است انواع و اقسام کارهایی که انجام شده، روی این حوضه تمرکز انجام می‌گرفت.

این نماینده مجلس در پایان پروژه انتقال آبی که برای تغذیه دریاچه ارومیه در حال انجام است را جزو اقدامات خوب و درخور برای حفظ و احیای این دریاچه مهم کشور خواند که باید انجام شود و افزود: امیدوارم یکپارچگی در تصمیمات برای احیای دریاچه ارومیه بیش از پیش اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121654

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.