5

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها و طرح‌های ویژه آبرسانی با ۲۵۴ هزار مترمکعب ظرفیت در شبانه‌روز

  • کد خبر : 111136
  • 08 شهریور 1402 - 2:10
بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها و طرح‌های ویژه آبرسانی با ۲۵۴ هزار مترمکعب ظرفیت در شبانه‌روز
بهره‌برداری از خط انتقال آبرسانی به شهر قدس در شهریور 1401 و در چهارمین روز هفته دولت  سال گذشته با ظرفیت اسمی 18هزار و 144 مترمکعب در شبانه‌روز از جمله این طرح‌هاست؛ با بهره‌برداری از این خط انتقال، 210 لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده و افت فشار شبکه آ‌ب‌رسانی در این شهرستان بهبود یافت.

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا تیرماه سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب و نیز افتتاح طرح‌های ویژه آبرسانی در نقاط مختلف کشور بودیم که ظرفیت اسمی این طرح‌ها ۲۵۴ هزار و ۴۶۴ مترمکعب در شبانه‌روز به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، بومی‌سازی و تولید ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و همچنین بومی‌سازی و تولید ۶۵ درصد تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از جمله شاخصه‌های صنعت آب کشور در سطح جهان محسوب می‌شود؛ دولت سیزدهم به منظور تحقق اهداف صنعت آب ایران رویکردهای ویژه‌ای را از قبیل تحول در مدیریت منابع آبی، توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات آبی و اصلاح اقتصاد آب در دستورکار قرار داد.

در همین راستا از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا تیرماه سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب و نیز افتتاح طرح‌های ویژه آبرسانی در نقاط مختلف کشور بودیم که ظرفیت اسمی این طرح‌ها ۲۵۴ هزار و ۴۶۴  مترمکعب در شبانه‌روز به ثبت رسیده است.

بهره‌برداری از خط انتقال آبرسانی به شهر قدس در شهریور ۱۴۰۱ و در چهارمین روز هفته دولت  سال گذشته با ظرفیت اسمی ۱۸هزار و ۱۴۴ مترمکعب در شبانه‌روز از جمله این طرح‌هاست؛ با بهره‌برداری از این خط انتقال، ۲۱۰ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب در شهر قدس افزوده و افت فشار شبکه آ‌ب‌رسانی در این شهرستان بهبود یافت.

همچنین در همین بازه زمانی خط انتقال آبرسانی به باغستان شهریار به ظرفیت اسمی ۸ هزار و ۶۴۰ مترمکعب در شبانه‌روز در شهریور سال گذشته افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید، ا‌ین پروژه آبرسانی از طریق اجرای خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری و‌ انشعاب‌گیری از خط آ‌برسانی الغدیر اجرا شد که با این طرح ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب به شهر باغستان انتقال یافت.

اجرای خط انتقال به طول ۳۰ کیلومتر از محل انشعاب خط صنعت به مخزن شحنه یزد با ظرفیت اسمی ۱۰۳ هزار و ۶۸۰ مترمکعب در شبانه روز در دی ماه سال گذشته و بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان جم با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار متر‌مکعب در شبانه روز در اسفند ۱۴۰۱ در همین راستا صورت گرفت. این طرح آبرسانی دو شهر  و روستاهای تابعه را تحت پوشش قرار داده و جمعیت تحت پوشش آن ۱۲۰ هزار نفر در افق طرح است. خط انتقال آب این پروژه ۴۲ کیلومتر و خط برق آن ۳۱ کیلومتر است.

 

 

نیروگاهیان

همچنین در همین راستا می‌توان به افتتاح طرح آبرسانی به سلماس و تازه شهر (بهره برداری از خط انتقال به طول ۱۱ کیلومتر و یک باب ایستگاه پمپاژ)، طرح اضطراری آبرسانی به زاهدان از چاه‌های حرمک در سیستان و بلوچستان و خطوط بین مخازن آب شهر بجنورد ( ۲۱ کیلومتر ) در خراسان شمالی به ترتیب با ظرفیت اسمی ۶۰۰۰، ۲۱ هزار و ۶۰۰ و ۴۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز اشاره کرد.

این گزارش حاکی است در تیرماه امسال نیز تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج (مدول ۳) با ظرفیت اسمی ۴۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری رسید. ظرفیت این تصفیه‌خانه برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر شهرهای کرج، رجایی شهر، مهرشهر، کمالشهر و فردیس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111136
  • نویسنده : معصومه قلباربند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.