1

بهره برداری از ١٣ طرح مهم فوق توزیع و انتقال برق در استانهای فارس و بوشهر

  • کد خبر : 121638
  • 16 بهمن 1402 - 13:28
بهره برداری از ١٣ طرح مهم فوق توزیع و انتقال برق در استانهای فارس و بوشهر
مهندس یداله حقیقی با بیان این که این طرحها با سرمایه گذاری ١٣ هزار و ٨١٢ میلیارد ریالی و با وجود  محدودیت در تأمین منابع مالی با اتخاذ تدابیر مناسب مدیریتی و استفاده از راهکارهای جایگزین به سرانجام رسیده است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازپایگاه خبری توانیر ، مهندس یداله حقیقی با بیان این که این طرحها با سرمایه گذاری ١٣ هزار و ٨١٢ میلیارد ریالی و با وجود  محدودیت در تأمین منابع مالی با اتخاذ تدابیر مناسب مدیریتی و استفاده از راهکارهای جایگزین به سرانجام رسیده است، خاطرنشان ساخت: در این مدت با تلاش بی وقفه و همت جهادی همکاران این شرکت در واحدهای مختلف شاهد افتتاح ٧ طرح در استان فارس با سرمایه گذاری ٢ هزار و ٢۶٠ میلیارد ریال و ۶ طرح در استان بوشهر با سرمایه گذاری ١١ هزار و ۵۵٢ میلیارد ریال خواهیم بود.
وی، افزایش ظرفیت پست کورده لار و نوسازی کلیدخانه آن، افزایش ظرفیت پست قیصریه لار و کلیدخانه ، افزایش ظرفیت پست جهرم١، اجرای طرح توسعه پست سپیدان در مرودشت، توسعه پست درودزن، نصب ٧٠ متر پایه سیمانی اتصال خط تک مداره به پست سپیدان، نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی و اسکادا در پستهای سفیر شیراز، لار، فیشور و خان زنیان را از طرحهای آماده بهره برداری در استان فارس برشمرد.
مهندس حقیقی در ادامه به طرحهای قابل افتتاح در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: احداث پست ٢٣٠.۶٣ کیلوولت دیلم و خط ارتباطی بین گناوه – بینک و دیلم مهمترین طرح این استان است که  ٧٠ کیلومتر خط انتقال انرژی را بین این سه پست برعهده دارد.
وی، خرید و اجرای پوشش سیلیکونی تجهیزات پست ناحیه کنگان، خرید و نصب تابلوهای انتقال پست ٢٣٠ کیلوولت بوشهر١، احداث خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه پست آبدان به منظور افزایش ظرفیت و بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، نصب و راه اندازی کلیدخانه و تجهیزات کنترل از راه دور پست تشان را از دیگر طرحهایی اعلام کرد که در استان بوشهر آماده بهره برداری شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه از اجرای طرحهای بهینه سازی شبکه به منظور پیشگیری از خاموشی خبر داد و گفت: با تلاش همکاران مجموعه مجری بهینه سازی شبکه برق منطقه ای فارس و به منظور افزایش پایداری شبکه و گذر از اوج بار سال آینده، طرحهای دو مداره کردن خطوط تغذیه کننده پست آبدان، نصب و راه اندازی بی خط جدید و دو مداره کردن، نصب سکسیونر باس سکشن در پست بردخون، نصب و راه اندازی بی خط جدید و باسبار ۶۶ کیلوولت به همراه راه اندازی حفاظتهای مورد نیاز در پستهای دهرم و کربنات سدیم، خرید و اجرای پوشش RTV در پستهای ٢٣٠ کیلوولت بوشهر١، نیروگاه گازی بوشهر، بوشهر٢، هلیله، ماهینی، پودر، آزادی، تنگسیر، شهرک صنعتی بوشهر، ۴٠٠ کیلوولت کنگان، دیر، اختر و اندیشه، خرید و نصب ٣٢ کیلومتر سیم گارد خط رستمی-عالی شهر در دو استان فارس و بوشهر انجام شده است.
وی همچنین حفاظت باسبار و CBF پست بوشهر ١، اصلاح و بهینه سازی دکلها با هدف پیشگیری از سقوط دکلها، تقویت باسبار و ورودیهای ١۴ پست فوق توزیع پربار که دچار تنش حرارتی بوده و احتمال حوادث گسترده وجود داشت، نصب بانک خازنی در ٧ پست به منظور پیشگیری از افت ولتاژ، جابه جایی خطوط پست برازجان را از دیگر طرحهای آماده بهره برداری در این دو استان ذکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121638

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.