2

تامین یک میلیون کیلووات ساعت برق کنکور از نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه‌ تهران

  • کد خبر : 108142
  • 28 تیر 1402 - 16:38
تامین یک میلیون کیلووات ساعت برق کنکور از نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه‌ تهران
محمد منصوری گفت: با تدابیر اتخاذ شده در روزهای 14، 15 و 16 تیرماه، با قطع برق اصلی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، دیزل ژنراتور مستقر در تصفیه‌خانه‌ها از حدود ساعت 10 تا 14 (ساعات برگزاری کنکور) وارد شبکه برق سراسری شد.

مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی فاضلاب تهران از تامین بیش از یک میلیون کیلووات ساعت برق در روزهای برگزاری کنکور سراسری با هدف ایجاد پایداری شبکه برق در شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد منصوری گفت: با تدابیر اتخاذ شده در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیرماه، با قطع برق اصلی در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، دیزل ژنراتور مستقر در تصفیه‌خانه‌ها از حدود ساعت ۱۰ تا ۱۴ (ساعات برگزاری کنکور) وارد شبکه برق سراسری شد.

منصوری افزود: در این اقدام میزان توان برق تولیدی توسط دیزل ژنراتورهای تصفیه‌خانه‌های محلی از جمله تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک غرب، شهرک اکباتان، زرگنده، قیطریه، شهید محلاتی و صاحبقرانیه در سه روز برگزاری کنکور، معادل ۱۵۷هزار و ۶۶ کیلووات ساعت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برق تولیدی نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه‌ فاضلاب جنوب تهران در واحدهای یک تا شش با حجم تولید ۱۴۱ هزار و ۸۹۸ کیلووات ساعت در روزهای برگزاری کنکور وارد مدار بهره‌برداری شد.

 

 

نیروگاهیان

شرکت فاضلاب تهران یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود که در چارچوب توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید‌پذیر در واحدهای مختلف تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

از فعالیت‌های شاخص شرکت فاضلاب تهران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توان به بازیابی متان و تولید برق و حرارت از بیوگاز در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، احداث نیروگاه خورشیدی و …اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=108142
  • نویسنده : رویا مرادی زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.