4

ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان

  • کد خبر : 8086
  • 19 مهر 1398 - 15:19
ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان

ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان پیش از شنیدن جمله «دست نزن بچه خطرناک است» گمان میشد عده ای ناخوش احوال که نان شان در اختلاف است به کار زیبا و هنری نقاشی کشیدن بر روی ترانس ها و پایه های برق توسط برخی از هنرمندان و نهادهای […]

ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان

پیش از شنیدن جمله «دست نزن بچه خطرناک است» گمان میشد عده ای ناخوش احوال که نان شان در اختلاف است به کار زیبا و هنری نقاشی کشیدن بر روی ترانس ها و پایه های برق توسط برخی از هنرمندان و نهادهای لامرد ایراد گماشته اند اما آنچه مشهود و به دور از کتمان است این است که از یک سو نادیده گرفتن ایمنی در این امر، جان کودکان و قشر کم سواد جامعه لامرد را در خطر مرگ قرار داده است و سویی دیگر بیت المال میلیون میلیون در جهتی که از نظر هنری و ایمنی به جد رد میشود خرج میشود !!!

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار برنا از لامرد، وقتی داستان تمام نشدنی کشیدن نقاشی بر روی ترانس ها و تیر های برق لامرد استارت خورد برخی از منابع محلی و فعالان مجازی این شهر با اعلان اینکه «شهر لامرد زیبا میشود»، «بالاخره در ترانس و تیرهای لم یزرع لامرد روحی از جنس رنگ و لعاب دمیده میشود» و بدون در نظر گرفتن عواقب جانبی این امر، سر تا پا گوش به انتشار این مطلب پرداختند و با پاک کردن صورت مسئله که با چه منطق و اصولی این امر به شدت و قدرت در حال فراگیر شدن است آن را به وزیدن بوی بهاری از طرف مرغزار متشبه کردند.

کودک لامردی ایزوله تر از تکنسین برق!

ایمنی برق میگوید اولین اقدام در خصوص خطوط انتقال فشار قوی، شناسایی خطرات و دوم ارزشیابی و پیشگیری است که این مهم را با برچسب زدن و قفل کردن تجهیزات اعلام هشدار میکنند علاوه بر این باید از هر گونه اقدام که کودکان را ترغیب به نزدیک شدن و لمس منبع خطر و یا شوک الکتریکی کند، بشدت پرهیز شود.

حال آنچه که ذهن را به چالش میکشد این است که چرا برای تکنسین برق در لامرد مرز غیر مجاز دسترسی تعیین میشود اما با ارائه نقاشی، گل و ترسیم فضای واقعی شرایط به گونه ای مهیا میشود که کودک ضمن اینکه نتواند ذره ای احساس خطر و بازدارندگی کند به ترانس ( خطوط فشار قوی ) نزدیک شود و آن را لمس کند! کدام فکر و ادله برای جامعه اثبات خواهد کرد که کودکان در مقابل اینگونه خطرات ایزوله هستند؟ شاید برق گرفتی یکی از شهروندان لامردی روند این داستان عدم رعایت نکات ایمنی شهری در لامرد را از برق بکشد.

در تکامل بند فوق باید گفت که امید است که شهرداری و اداره برق شهرستان لامرد با همکاری یکدیگر ضمن تهیه چک لیست ایمنی برق، موضوعات متفاوت در شهر مورد مطالعه قرار دهند چرا که اگر از هدف از این امر غیر کارشناسی زیبا سازی فضای بصری شهر لامرد است باید پیش از آن نحوه مواجه با خطرات آموزش داده شود نه اینکه با دیدی غیر کارشناسی و احساسی خودمان ریسک خطر را برای فرزندانمان افزایش دهیم!

ترانس های برق لامرد در کمین جان کودکان/ترانس برق یا دفتر نقاشی کودکان

زیباسازی فضای بصیری شهر لامرد در دست هنرجویان نوپا

رعایت نکردن معماری شهری و مبانی رنگ در سطح شهر لامرد معین این موضوع است که این شهر هنوز از نداشتن پیمانکار متخصص در طراحی شهری و نقاشی دیواری، رنج میبرد؛ همچنین نبود ارگان ناظر موجب شده است که هنرجویان نوپای لامردی استعداد خود را طعمه جان شهر و مردمش کنند و اینگونه پیشنهادات نیمه رایگان را بدون آگاهی از عواقب بلند مدتش بپذیرند.

پیش از این نیز مسئول انجمن هنرهای تجسمی لامرد در گفت‌وگو با برنا با اشاره به اهمیت هویت شهری با بیان اینکه رنگ روح و فضای بصری شهرها جسم یک شهر است، با ابراز نگرانی از عدم کردن مبانی رنگ و معماری شهری هشدار داده بود که «وقتی روح اشتباهی را در قالب جسمی قرار دهد علاوه بر اینکه جسم حقانیت خود را به درستی القا نمیکند روح نیز به شایستگی جلو داده نمیشود و این حکایت شهرما است که با رنگ و لعاب اشتباهی پیکره آن را زخمی کرده اند»

خبرنگار: فاطمه زائری

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8086

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.