5

تست گرم نیروگاه زباله سوز نوشهر انجام شد

  • کد خبر : 26771
  • 21 خرداد 1399 - 19:17
تست گرم نیروگاه زباله سوز نوشهر انجام شد
محمد محمدی تاکامی صبح چهارشنبه در نشست تشکل‌های زیستی محیطی استان خواستار توجه به مسائل زیست محیطی در طرح‌های عمرانی شد و گفت: هر کاری برای موفقیت به ساختار نیاز دارد و یکی از ضعف‌های محیط زیست در مازندران نبود ساختار اجرایی است و هریک از وظایف را دستگاه خاصی انجام می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت: تست گرم نیروگاه زباله سوز نوشهر با موفقیت انجام شد و به زودی این پروژه بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی تاکامی صبح چهارشنبه در نشست تشکل‌های زیستی محیطی استان خواستار توجه به مسائل زیست محیطی در طرح‌های عمرانی شد و گفت: هر کاری برای موفقیت به ساختار نیاز دارد و یکی از ضعف‌های محیط زیست در مازندران نبود ساختار اجرایی است و هریک از وظایف را دستگاه خاصی انجام می‌دهد.

وی با اظهار اینکه ساختار محیط زیستی در استان پراکنده و فاقد برنامه استراتژیک و راهبردی است، افزود: به عنوان نمونه در نکا، یکی از مشکلات، مرکز دفن و دپوی زباله محسوب می‌شود و در کنار مرکز زباله شهرداری، سایتی نیز در اختیار دهیاری‌ها است.

محمدی عنوان کرد: نداشتن محیط واحد در حوزه محیط زیست آسیب زا است و باید نسبت به تعیین ساختار و برنامه راهبردی اقدام کرد.

نیروگاهیان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با اشاره به تشکیل سازمان پسماند در استان یادآور شد: تشکیل این سازمان نسبت به ساماندهی پسماند اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زباله سوز نوشهر در مرحله افتتاح قرار دارد، تصریح کرد: از هفته گذشته تست گرم نیروگاه زباله سوز نوشهر انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری مازندران گفت: بنا داریم نیروگاه نوشهر با حضور رئیس جمهور و مسئولان ارشد کشوری افتتاح شود.

محمدی تاکامی با بیان اینکه در سوزاندن زباله باید از استانداردهای روز جهانی استفاده کنیم، تصریح کرد: آلایندگی از زباله سوزها توسط محیط زیست مدیریت و مانیتورینگ می‌شود.

وی با اظهار اینکه یکسال طول کشید تا برنامه نرم افزاری را از شرکت خارجی وارد کنیم، تصریح کرد: همزمان زباله سوز نوشهر و تنکابن افتتاح می‌شود.

محمدی با عنوان اینکه نفوذ شیرابه‌ها در پرده سر تنکابن نگران کننده است، ادامه داد: سال گذشته هفت میلیارد تومان برای رفع مشکل شیرابه در سایت تنکابن تخصیص داده شده است.

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در نشست تشکل‌های زیست محیطی در ساری با تاکید براینکه برخی شهرداران را در حوزه مدیریت پسماند باید توبیخ کرد، گفت: در یکی از شهرها نظیر شیرگاه حتی نسبت به فنس کشی سایت زباله اقدام نشده است.

وی با عنوان اینکه شمار زیادی نیرو در شهرداری‌های استان از جمله ساری جذب شده است که بسیاری از آنان مازاد هستند، افزود: باید یک محله و بلوک را برای تفکیک زباله به این نیروها واگذار کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=26771

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

  1. این نیروگاه به شهرهای ساحلی مخصوصا شهری مثل مازندران که هر ساله مسافران بدون توجه به محیط اطرافشون زباله ها را دفع می کنند خیلی کمک خوبیه و ای کاش نیروگاه زباله سوز برای تمام شهرهای گردشگری قابل اجرا بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.