1

تلاش پژوهشگاه در جذب نخبه‌ها یا فرار نخبه‌ها؟

  • کد خبر : 125143
  • 22 اسفند 1402 - 12:02
تلاش پژوهشگاه در جذب نخبه‌ها یا فرار نخبه‌ها؟
در چند سال گذشته نرخ خروج و یا فرار نخبه‌ها از پژوهشگاه نیرو قابل توجه بوده و تعدادی از اعضای هیات عملی قبلی پژوهشگاه یا از این موسسه رفته اند

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، در چند سال گذشته نرخ خروج و یا فرار نخبه‌ها از پژوهشگاه نیرو قابل توجه بوده و تعدادی از اعضای هیات عملی قبلی پژوهشگاه یا از این موسسه رفته اند و یا در شرف خروجند. سیاست‌های پژوهشگاه نیرو در برخورد با نخبه‌های خود و شرایط اقتصادی کشور موجب شده تا خیلی از نخبه‌های برقی کشور‌های خارجی را به ماندن در ایران ترجیح دهند. مدیریت و باندبازی‌های سالیان اخیر پژوهشگاه نیرو نارضایتی‌های متعددی را در پی داشته است.

در این شرایط پژوهشگاه خبر از ایجاد شرایط مناسب برای جذب نخبه‌های جدید می‌دهد. یکی از مهمترین شرایط جذب نخبه‌ها امکان رشد مدیریتی آنهاست. موضوعی که در وزارت نیروی سیزدهم کمترین بهایی به آن به داده می‌شود و باند بازی در انتصاب‌ها حتی در محلی پژوهش محور مانند پژوهشگاه بر شایستگی‌های فنی و علمی تقدم یافته است. پژوهشگاه نیرو که زمانی با علی‌محمد رنجبر فقید اداره میشد این روز‌ها به عمیدپوری سپرده شده است که آنرا به محلی برای سرپوش گذاشتن به شوآف‌های سیاسی و مدیریتی رفقای محرابیان تبدیل کرده است.

“مجید عمیدپور” روز دوشنبه در همایش نخبگانتازه استخدام وزارت نیرو که با حضور “مریم کارگرنجفی” معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و جمعی از مدیران حوزه منابع انسانی وزارت نیرو و شرکت‌های مادرتخصصی زیرمجموعه در سالن رودکی پژوهشگاه نیرو برگزار شد، پیشرفت کشور‌های توسعه یافته به لحاظ فناوری و تکنولوژی را نتیجه تلاش نخبگان آن کشور‌ها دانست و افزود: نخبگان می‌توانند امید و انگیزه را به جامعه تزریق کنند.

رئیس پژوهشگاه نیرو بر ایجاد ظرفیت و پتانسیل برای جذب افراد نخبه و پرتلاش تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف پژوهشگاه نیرو پشتیبانی و کادرسازی در همین رابطه است که در این زمینه نهایت اهتمام صورت گرفته و اقداماتی هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: وزیر نیرو و ما علاقه‌مند هستیم که این وزارتخانه تخصصی به صورت علمی و دانش‌بنیان اداره شود، فعالیت‌های آن بر مبنای دانش روز پیش رفته و به سازمانی دانش‌بنیان تبدیل شود که این مقوله نیازمند پژوهش، آموزش و توسعه نظام نوآوری است.

رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: این کار از عهده جوانان نخبه و پرتلاش بر می‌آید و در همین راستا تعدادی از انسان‌های شریف و نخبه در وزارت نیرو مشغول به کار شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات جامعه باید با کمک نخبگان جامعه حل شود، افزود: تجربه تاریخی نشان داده که از خودمان دلسوزتر برای کشور وجود ندارد و کسی به غیر از خودمان این کشور را نمی‌سازد. عمیدپور با بیان اینکه باید نخبگان را امیدوار کنیم و از این ظرفیت برای جبران نقصان‌های موجود بهره ببریم، خاطرنشان کرد: کشور ما پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد و مهمترین آن داشتن جوانان شریف و نخبه است.

رئیس پژوهشگاه نیرو بر ایجاد ظرفیت و پتانسیل برای جذب افراد نخبه و پرتلاش تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف پژوهشگاه نیرو پشتیبانی و کادرسازی در همین رابطه است که در این زمینه نهایت اهتمام صورت گرفته و اقداماتی هم در حال انجام است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=125143

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.