1
جذابیت سرمایه گذاری در صنعت برق با رونق معاملات بورس

توسعه صنعت برق شتاب می گیرد

  • کد خبر : 129833
  • 05 اردیبهشت 1403 - 13:19
توسعه صنعت برق شتاب می گیرد
همزمان با نخستین روز اردیبهشت ماه سال جاری، فرایند فروش برق به شرکت های توزیع سراسر کشور توسط نیروگاه های بخش خصوصی و دولتی در بستر بورس انرژی آغاز شد، اقدامی که انتظار می رود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری توانیر، همزمان با نخستین روز اردیبهشت ماه سال جاری، فرایند فروش برق به شرکت های توزیع سراسر کشور توسط نیروگاه های بخش خصوصی و دولتی در بستر بورس انرژی آغاز شد، اقدامی که انتظار می رود نقش موثری در توسعه و افزایش جریان نقدینگی در صنعت برق داشته باشد. با آغاز فروش برق از طریق نیروگاه ها در بورس انرژی، شرکتهای توزیع برق و صنایع دارای دیماند بالای یک مگاوات به عنوان خریداران برق به صورت روزانه سفارش خرید خود را برای نماد های روزانه، هفتگی و ماهیانه در تالار بورس ثبت می کنند و نیروگاه های خصوصی و دولتی در شرایط یکسان نیز اقدام به فروش برق به این مشتریان می کنند.
میزان معاملات برق در بورس انرژی در سال گذشته تنها ١۴.۴ درصد از کل معاملات صنعت برق را شامل می شد، اما در برنامه هفتم توسعه وزارت نیرو مکلف شده تا پایان برنامه هفتم حجم معاملات برق در بورس را به حداقل ۶٠ درصد برساند و براساس اهتمام مسوولان امر مقرر شده تا پایان سال جاری این هدف گذاری تا حد زیادی محقق شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129833

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.