1
با بازگشایی اسناد مناقصه سرمایه گذاری رقم می‌خورد

توسعه ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ها انرژی خورشیدی در سراسر کشور آغاز شد+گزارش تصویری

  • کد خبر : 117586
  • 05 آذر 1402 - 16:33
توسعه ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ها انرژی خورشیدی در سراسر کشور آغاز شد+گزارش تصویری
توزیع ساختگاه‌های مناقصه مذکور در سراسر کشور صورت گرفته است. بازگشایی و اعلام برنده‌های حاضر در مناقصه ساخت 4500 مگاوات انرژی خورشیدی انجام شد.

بازگشایی اسناد مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری در ساخت و بهره برداری ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به صورت قانونی، امروز ۵ آذر با حضور اعضای کمیته مناقصات، سرمایه گذاران و دکتر محمود کمانی، مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های برق (ساتبا) انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، با ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ و مصوب شدن ساخت ۴۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر از محل صرفه جویی سوخت در دولت سیزدهم، فراخوان ارزیابی کیفی مناقصه عمومی برای ساخت ۴۵۰۰ مگاوات انر ژی خورشیدی، طی دو نوبت آگهی در یکی از روزنامه های سراسری منتشر شد؛ در این فرایند ۹ شرکت امتیازهای ارزیابی کیفی مورد نیاز را کسب کردند. در نهایت ۷ شرکت شرایط حضور در مناقصه و ارائه پیشنهاد قیمت را دریافت کردند.

در ارزیابی متقاضیان، محدودیتی برای حضور شرکت‌ها وجود نداشته است، سرمایه‌گذاران متقاضی پس از انتشار فراخوان عمومی از سوی ساتبا، اسناد را دریافت و پس از چند مرحله ارزیابی، تعدادی از آنان، مجاز به شرکت در مناقصه شدند. سرمایه گذاران پس از این مرحله به مدت یک ماه فرصت ارائه اسناد مناقصه و قیمت را در پنج سبد شامل ۲ سبد ۱۵۰۰ مگاواتی و ۳ سبد ۵۰۰ مگاواتی برای ساخت نیروگاه‌ها داشته‌اند.

 

 

نیروگاهیان

لازم به ذکر است توزیع ساختگاه‌های مناقصه مذکور در سراسر کشور صورت گرفته است. بازگشایی و اعلام برنده‌های حاضر در مناقصه ساخت ۴۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی انجام شد.

با اجرای این مصوبه، سرمایه‌گذاران متعهد می‌شوند نیروگاه‌ها را با ظرفیت مجموع ۴۵۰۰ مگاوات انرژی برق خورشیدی تا حداکثر پیک برق سال ۱۴۰۳ به شبکه سراسری متصل کنند، قیمت خرید برق از محل مصوبه مذکور تا سقف ۷٫۳ سنت دلار برای هر کیلووات ساعت برق تولیدی مطابق مصوبه تعیین شده است

موانع و مشکلات پیش‌روی شرکت‌های حاضر در این مناقصه از جمله تملک زمین‌ها، نحوه اتصال به شبکه و مشکلات زیست محیطی در جلسات متعددی با حضور عوامل ساتبا و سرمایه گذارها بررسی و رفع شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117586
  • نویسنده : سعیده محمدنژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

22اردیبهشت
غفلت از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق
در بررسی احکام توسعه صنعت برق در بودجه ۱۴۰۳ نمایان شد

غفلت از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.