2

تولید نخستین ترانس برق با ظرفیت بالا زمینه‌ساز خودکفایی کشور است

  • کد خبر : 127168
  • 12 فروردین 1403 - 11:30
تولید نخستین ترانس برق با ظرفیت بالا زمینه‌ساز خودکفایی کشور است
همایون حائری شامگاه شنبه در سفر یک روزه خود به زنجان در جریان بازدید از شرکت ایران ترانسفو گفت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبر نگاران جوان، همایون حائری شامگاه شنبه در سفر یک روزه خود به زنجان در جریان بازدید از شرکت ایران ترانسفو گفت : شکوفایی این گروه صنعتی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش وابستگی به خارج، سبب خودکفایی صنعت برق این مرز و بوم شده است.

 

معاون برق و انرژی وزارت نیرو به ساخت بزرگترین ترانس کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت که برای نخستین بار در کشور با دانش فنی توسط متخصصان کشورمان صورت گرفته افتخار بزرگی است که امیدوارم مسیر آن ادامه داشته باشد.

حائری افزود: این ترانس برق می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را در سطوح ظرفیت‌های مختلف (ولتاژ و جریان بالا) تأمین کند.

وی با بیان اینکه از تمام متخصصان و دانشمندان این گروه صنعتی بابت ساخت بزرگترین ترانس در کشور قدردانی می‌کنم، گفت: وجود چنین گروه صنعتی در کشور، صنعت برق کشور را کاملاً خودکفا کرده است.

گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127168

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.