4

تولید نخستین واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر به شبکه سراسری، تا پایان هفته جاری، با تمام توان، عملیاتی خواهد شد

  • کد خبر : 79854
  • 03 تیر 1401 - 14:46
تولید نخستین واحد گازی نیروگاه مهتاب کویر به شبکه سراسری، تا پایان هفته جاری، با تمام توان، عملیاتی خواهد شد
محمود صادقی با اعلام این خبر افزود: واحد اول گازی این نیروگاه در خرداد ماه ۱۴۰۱  مرحله سنکرون را با موفقیت سپری کرده است و هم اکنون در حال گذراندن تست های پری تریال می باشد.

مجری طرح نیروگاه های گازی شرکت برق حرارتی گفت: تولید نخستین واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی نیروگاه مهتاب کویر (زرند کرمان) با حداکثر توان تا انتهای هفته جاری به شبکه برق سراسری کشور محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، محمود صادقی با اعلام این خبر افزود: واحد اول گازی این نیروگاه در خرداد ماه ۱۴۰۱  مرحله سنکرون را با موفقیت سپری کرده است و هم اکنون در حال گذراندن تست های پری تریال می باشد.

وی با اشاره به اینکه سنکرون دومین واحد گازی این نیروگاه نیز تا پایان تیر ماه سال جاری عملیاتی خواهد شد اعلام نمود: توان اسمی این نیروگاه با راه اندازی یک واحد بخار، و بعنوان یک بلوک سیکل ترکیبی، در آینده، به ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

 

 

نیروگاهیان

وی با بیان اینکه نیروگاه مهتاب کویر متشکل از دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است، عنوان نمود،که این طرح با هدف تقویت و پایداری سطح ولتاژ شبکه جنوب شرق کشور (شامل استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان) احداث شده است.

وی همچنین تاکید نمود: نیروگاه مهتاب کویر،با بهره‌گیری کامل  از تجهیزات ساخت داخل  احداث شده و با توان ۱۰۰ درصدی متخصصین داخلی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79854
  • نویسنده : مرجان عبداللهی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.