1
دولت کار و فعالیت در فجر چهل و پنجم؛

رشد ۷۸ درصدی تولید برق نیروگاه زرند در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 122146
  • 22 بهمن 1402 - 13:20
رشد ۷۸ درصدی تولید برق نیروگاه زرند در دولت سیزدهم
ایمان پشتوان با بیان اقدامات مهم نیروگاه در راستای افزایش راندمان، بهره‌وری، کاهش مصرف داخلی و کاهش خروج‌های اضطراری، گفت: شکستن رکورد تولید برق در نیروگاه

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری برق حرارتی، ایمان پشتوان با بیان اقدامات مهم نیروگاه در راستای افزایش راندمان، بهره‌وری، کاهش مصرف داخلی و کاهش خروج‌های اضطراری، گفت: شکستن رکورد تولید برق در نیروگاه با میزان ۳۶۹ میلیون کیلووات ساعت در طی نیم قرن اخیر با وجود عمر بالای تجهیزات نیروگاهی و کاهش ۲۷ درصدی میانگین نرخ خروج‌های اضطراری از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون از دیگر دستاوردهای مهمی است که در دولت مردمی و ایران قوی به دست آمده است.
پشتوان با اشاره به انجام تعمیرات دوره‌ای و اساسی واحدهای نیروگاه زرند طی دولت سیزدهم، گفت: بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی در طول این مدت بالغ بر۶۰۰۰ ساعت تعمیرات بر روی واحدهای نیروگاه انجام شده است که از این میزان دو هزار و ۳۰۰ ساعت به تعمیرات دوره‌ای و سه هزار و ۷۰۰ ساعت به تعمیرات اساسی واحدها اختصاص دارد.
وی ضمن اشاره به اهمیت تعمیرات به موقع واحدهای نیروگاهی به عنوان مهم‌ترین مولفه در راستای تولید برق پایدار به ویژه در فصول گرم سال، افزود: علاوه بر بهینه‌سازی و سرویس تمامی تجهیزات نیروگاه، در راستای آمادگی و تولید حداکثری واحدها، ساخت و تعویض دیافراگم‌های مراحل ۱۰ و ۱۱ توربین بخار واحد دوم در برنامه تعمیرات اساسی واحد دوم در سال جاری به دست متخصصان داخلی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در طی این تعمیرات بوده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند با تاکید بر حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان داخلی، اظهار کرد: در نیروگاه حرارتی زرند بالغ بر ۴۰ قطعه داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی طی دولت سیزدهم تامین و ساخته شده است که تامین دیافراگم‌های توربین، کنتورهای آب مغناطیسی و توربینی، کمپرسور اسکرو و جویت کندانسور از مهم‌ترین آن‌هااست.
نیروگاه حرارتی زرند با برخورداری از دو واحد به ظرفیت ۶۰ مگاوات در شمال غربی استان کرمان و در مجاورت شهرستان زرند واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=122146

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.