0
با مشارکت برق منطقه ای فارس و بوشهر آغاز شد

تکمیل طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان

  • کد خبر : 121956
  • 19 بهمن 1402 - 13:49
تکمیل طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان
دکتر مهدی توکلی با بیان جزییاتی از اجرای این طرح افزود: طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان با تلاش و همت متخصصین داخلی و با هزینه ای بالغ بر ٣٠ میلیارد ریال در مدت یک سال عملیاتی شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبری توانیر دکتر مهدی توکلی با بیان جزییاتی از اجرای این طرح افزود: طرح رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان با تلاش و همت متخصصین داخلی و با هزینه ای بالغ بر ٣٠ میلیارد ریال در مدت یک سال عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: با اجرای رینگ اطلاعاتی منطقه بوشهر و برازجان و تکمیل طرح در مدت ١٢ ماه و در قالب یک طرح ملی اهداف هوشمندسازی شبکه های انتقال برق و افزایش میزان رویت پذیری و مدیریت آن محقق شد.
دکتر توکلی در ادامه گفت : طرح اسکادای پست های ۶۶ کیلوولت برازجان یک و ۶۶ کیلوولت برازجان٢، ۶۶ کیلوولت آب پخش و ١٣٢ کیلوولت خورموج در منطقه بوشهر و برازجان، از سال گذشته آغاز شد و با تلاش و پیگیریهای همکاران دفتر طرح و دیسپاچینگ و مخابرات و با همکاری امور انتقال برق بوشهر، مرکز دیسپاچینگ و مخابرات معاونت بهره برداری و پیمانکاران و شرکت تعمیرات نیرو، این طرحها اجرا و به بهره برداری رسید.
مهندس بهنام حقیقی مدیر طرح دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه ای فارس نیز در تشریح عملیات این طرح افزود: به منظور اجرای عملیات طرح اسکادای این پستها با بیش از ۶٠٠٠ نفر روز عملیات مهندسی و زیر ساختی به سرانجام رسید و تمامی فرامین و آلارمهای پست و خط این پستها از طریق تابلوهای RTU به مراکز کنترل دیسپاچینگ بوشهر، شیراز و دیسپاچینگ ملی ارسال می شود.
مهندس حقیقی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش میزان مانور پذیری جهت امور بهره برداری بوشهر، امکان عملیات مدیریت و نظارت بر کنترل این پست از راه دور برای مراکز کنترل دیسپاچینگ برق فارس و بوشهر و دیسپاچینگ ملی فراهم شد که این امر نقش بسزایی در افزایش رویت پذیری، هوشمندسازی و مدیریت شبکه دارد.
مدیر طرح دیسپاچینگ و مخابرات برق منطقه ای فارس با اشاره به اینکه برازجان بزرگترین شهر دشتستان و همچنین بزرگترین شهر غیرساحلی استان بوشهر و دومین شهر پرجمعیت این استان است، ادامه داد: این شهرستان قطب اقتصادی و کشاورزی مهم جنوب کشور محسوب می شود و تامین و انتقال و بهینه سازی برق در این شهرستان به عنوان یک اولویت دنبال شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121956

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.