2

جهش در تجدیدپذیرها با تابلوی برق سبز بورس انرژی

  • کد خبر : 125353
  • 24 اسفند 1402 - 11:20
جهش در تجدیدپذیرها با تابلوی برق سبز بورس انرژی
بر این اساس همه واحدهای صنعتی با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات، موظف شدند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالیانه خود را در سال جاری از طریق ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کند و این میزان سالانه یک درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از تجارت‌نیوز، بر این اساس همه واحدهای صنعتی با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات، موظف شدند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالیانه خود را در سال جاری از طریق ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کند و این میزان سالانه یک درصد افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر هم اعلام کرد که همه صنایع کشور که برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی خریداری کرده‌اند، به میزان انرژی خریداری شده در تابستان امسال مشمول عدم قطع برق شدند.

اکنون همه صنایع کشور می‌توانند برق تجدیدپذیر تکلیف شده در قانون را به طور مستقیم از طریق تابلوی برق سبز خریداری کنند و به‌ازای برق خریداری شده در تابلوی برق سبز، از میزان پرداختی در قبوض آنها کسر خواهد شد.

جهش در قرارداد تجدیدپذیرها

در راستای برنامه‌های وزارت نیرو و مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا)، چهار مناقصه عمومی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برگزار کرد که با استقبال زیادی روبه‌رو شد، به طوری که در مناقصه چهارم ۱۱۷۲ مگاوات برنده اعلام شد و ظرفیت برندگان را به ۳۰۵۷ مگاوات افزایش داد.

در پی برگزاری این مناقصات در شهریورماه، مدیران عامل ۱۰ شرکت برای تبادل قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی در ساتبا حضور یافتند و در مجموع بالغ بر ۱۵۰۰ مگاوات قرارداد امضا شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=125353

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.