17

حذف مالیات از نیروگاه‌های زباله سوز و هاضم

  • کد خبر : 24463
  • 22 اردیبهشت 1399 - 17:26
حذف مالیات از نیروگاه‌های زباله سوز و هاضم
رئیس جمهور قانون مصوب کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی را برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو، کشورو امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی ابلاغ شد و طبق ماده ۵ این قانون، مالیات مستقیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبداء جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش برق نیوز، رئیس جمهور قانون مصوب کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی را برای اجرا به وزارتخانه‌های نیرو، کشورو امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

نیروگاهیان

از مواد مهم این قانون عبارت است از:

ماده ۴ سرمایه گذاری در ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات می‌باشد.

قرارداد‌های خرید تضمینی برق از تاسیسات مذکور و عوارض مندرج در ماده ۲ این قانون نیز مشمول این معافیت هاست.

ماده ۲ در قبوض مشترکان پرمصرف درصدی از منابع موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق را بعنوان تعرفه پسماند تعیین کند تا به این امر اختصاص یابد.

ماده ۵ قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیردولتی:

به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، مالیات مستقیم کلیه فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبداء جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع با نرخ صفر محاسبه شود

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24463

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.