5
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خبر داد:

خودکفایی ۷۰ درصدی ساخت بخشی از توربین بخار در نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 44450
  • 13 اسفند 1399 - 12:45
خودکفایی ۷۰ درصدی ساخت بخشی از توربین بخار در نیروگاه بندرعباس
"حسین سلیمی" با اعلام این خبر اضافه کرد: سیستم سانتریفیوژ یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های توربین بخار نیروگاه بندرعباس است که در جهت حفاظت و نگهداری توربین و سیستم کنترل آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از خودکفایی بیش از ۷۰ درصد در ساخت داخل سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین سلیمی” با اعلام این خبر اضافه کرد: سیستم سانتریفیوژ یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های توربین بخار نیروگاه بندرعباس است که در جهت حفاظت و نگهداری توربین و سیستم کنترل آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: از آنجایی که توربین پارت نهایی و قلب تپنده تولید در نیروگاه است، نگهداری و بهره‌برداری ایمن از اصول اصلی و مهم دستورالعمل‌های بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با بیان اینکه روغن مورد استفاده در توربین به جهت خنک کاری و کنترل این دستگاه به‌کار می‌رود، ادامه داد: وجود هرگونه ناخالصی مانند قطرات آب باعث صدمات جبران ناپذیری به سیستم می‌شود و این دستگاه وظیفه تصفیه روغن مورد اشاره را برعهده دارد.

 

 

نیروگاهیان

وی گفت: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی بوده و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.
سلیمی یادآور شد: با شروع تحریم‌های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، نیروگاه بندرعباس عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فنی، اقدامات خود جهت نیل به خودکفایی، در خصوص بومی‌سازی این سیستم و سیستم‌های دیگر را آغاز و به بهترین شکل مطلوب به پایان برساند و تاکنون این مهم با خودکفایی بیش از ۶۰ درصد و با تلاش متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=44450
  • نویسنده : غلامعباس حقانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.