4
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر ۴۰ درصد است

  • کد خبر : 97984
  • 08 اسفند 1401 - 20:35
راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر ۴۰ درصد است
علی حجتی پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۴۸۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف داریم که ۴۳۲ هزار مورد آن مصرف کننده بخش خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر ۴۰ درصد است و میزان مصرف گاز در آن با بازدهی نیروگاه همخوانی ندارد و نیاز است تغییراتی در این مجموعه صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری مهر، علی حجتی پور بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۴۸۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف داریم که ۴۳۲ هزار مورد آن مصرف کننده بخش خانگی هستند.

وی افزود: ۹۰ درصد روستاهای استان قزوین و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان قزوین تحت پوشش گاز هستند و نسبت به نرخ متوسط کشوری جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: کشور ما سومین تولیدکننده گاز و چهارمین مصرف کننده آن در دنیا است و متأسفانه مصرف گاز در کشور ما با کشوری همچون چین برابری می‌کند.

وی تاکید کرد: در حالی روسیه بزرگترین تولید کننده گاز دنیا محسوب می‌شود اما ۱۱ درصد تولید خود را در کشور مصرف می‌کند ولی ۹۴ درصد گاز تولید شده در کشور ما در شبکه داخلی مصرف می‌شود.

حجتی پور با بیان اینکه ایران در رتبه نخست پرداخت یارانه به بخش گاز در دنیا قراردارد عنوان کرد: متأسفانه بالاترین شبکه گازرسانی دنیا را در ایران داریم.

وی تاکید کرد: امسال به دلایلی همچون افزایش مصرف گاز و همچنین توسعه شبکه گازی با ناترازی و مصرف بیشتر از تولید روبرو بودیم.

این مسئول اظهار کرد: نیروگاه شهید رجایی به طور معمول ۳ میلیون و۸۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کند اما در برخی مقاطع این مصرف به صفر رسید.

وی افزود: متأسفانه راندمان نیروگاه شهید رجایی زیر ۴۰ درصد است و میزان مصرف گاز در آن با بازدهی نیروگاه همخوانی ندارد و نیاز است تغییراتی در این مجموعه صورت بگیرد.

 

 

نیروگاهیان

حجتی پور افزود: دولت از ۱۶ آذر مصرف کنندگان را به ۱۲ پله تقسیم کرد و در ۳ پله ابتدایی که مشترکین با مصرف متعارف بودند قیمت گاز را تغییر نداد.

وی عنوان کرد: از پله ۴تا۶ که مصرف ۴۲۶ تا ۶۵۰ مترمکعب را شامل می‌شد ۳۰ درصد قیمت گاز افزایش یافت و از پله ۷ تا ۱۰ که ۶۵۱ تا ۹۵۰ مترمکعب را شامل می‌شد ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: در پله‌های ۱۱ تا ۱۲ نیز که شامل مصرف‌کنندگان غیر متعارف بود هر متر مکعب گاز ۵تا۶ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

 

پاسخ روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در خصوص خبر مذکور

جوابیه نیروگاه شهید رجایی در خصوص راندمان نیروگاه

نیروگاهیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=97984
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری مهر

ثبت دیدگاه

  1. راندمان این نیروگاه حدود ۴۱ درصد است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.