1

واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه برق کشور متصل شد

  • کد خبر : 129839
  • 05 اردیبهشت 1403 - 13:33
واحد بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه برق کشور متصل شد
حسن آزادمرد، سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی با اعلام این خبر، افزود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسن آزادمرد، سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی با اعلام این خبر، افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده‌گانه نیروگاه، واحد شماره یک بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از پایان برنامه تعمیرات بازدید دوره‌ای به مدار تولید بازگشت.
وی ادامه داد: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحدهای بخاری و سیکل‌ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بالغ بر ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل‌ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره یک بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار خارج شده بود و پس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.
وی بیان کرد: انجام تعمیرات و بازدید دوره‌ای بویلر و تجهیزات اصلی شامل بازدید از لوله‌ها و المنت‌های داخلی بویلر، انجام ضخامت سنجی لوله‌ها و تعویض لوله‌های ری هیت داخل هدرباکس به تعداد ۴۵ ردیف و برشکاری و تعویض لوله‌های سوپرهیتر نهایی به تعداد ۲۰ ردیف نیز در این دوره برنامه‌های تعمیراتی به انجام رسیده است.
آزادمرد اضافه کرد: انجام تعمیرات اساسی بر روی ایرهیترهای بویلر شامل شست‌وشو، تعویض و تنظیم سیل‌ها، رفع نشتی از دلتاهای برج خنک‌کن اصلی، بازدید و سرویس پمپ‌های اصلی ۶.۶ کیلوولت از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات در واحد شماره یک بخاری به انجام رسید.
سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: فعالیت‌های تعمیرات این واحد با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و با تکیه بر دانش تخصصی کارکنان معاونت تعمیرات نیروگاه بخار انجام شده است.
وی بیان داشت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هر ساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.
براساس این گزارش، در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره دو  ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تحت بازدید دوره‌ای است که همزمان واحد شماره یک بخاری نیز تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129839

مطالب پیشنهادی

18اردیبهشت
انواع مدل های سرمایه گذاری برای جذاب شدن ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در ایران
مدیر کل نظارت بر احداث و تولید نیروگاه های ساتبا تشریح کرد

انواع مدل های سرمایه گذاری برای جذاب شدن ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در ایران

18اردیبهشت
واحد بخار سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهید رجایی وارد مدار شد
آمادگی نیروگاه شهید رجایی در تولید برق پایدار؛

واحد بخار سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهید رجایی وارد مدار شد

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.