0

رشد بی‌سابقه برق تحویلی به صنایع کشور در ۳ سال اخیر

  • کد خبر : 127569
  • 16 فروردین 1403 - 9:32
رشد بی‌سابقه برق تحویلی به صنایع کشور در ۳ سال اخیر
شرکت توانیر در گزارشی متوسط رشد مصرف برق صنایع طی ۳ سال اخیر را ۱۴.۶ درصد اعلام کرد که در صنایع فلزی بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و رشد بی‌سابقه‌ای را در تولیدات صنعتی کشور رقم زده است

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، شرکت توانیر در گزارشی متوسط رشد مصرف برق صنایع طی ۳ سال اخیر را ۱۴.۶ درصد اعلام کرد که در صنایع فلزی بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و رشد بی‌سابقه‌ای را در تولیدات صنعتی کشور رقم زده است.

این گزارش از منظر انرژی تحویلی به مشترکان صنعتی انرژی بر نیز از رشد متوسط ۱۱.۳ درصدی برق تحویلی طی ماه‌های دی و بهمن ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

با وجود آنکه کشور در چند سال اخیر با ناترازی در حوزه تامین برق مواجه شد، اما مقایسه آمار فروش برق، از سیر صعودی مصرف برق صنعتی به عنوان پرچم‌دار رونق تولید کشور، نسبت به بخش خانگی حکایت دارد. از طرفی مصرف برق خانگی به‌رغم افزایش مشترکان جدید و گسترش لوازم انرژی بر، ثابت مانده و حتی اندکی کاهش‌یافته و در حال حاضر بیش از ۳۶ درصد از کل تولید برق کشور به بخش صنعت و حدود ۳۲ درصد به بخش خانگی اختصاص دارد و تلاش‌ها برای کاهش این نسبت به نفع رونق تولید در کشور ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127569

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.