3

رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های سیاهکل و لاهیجان

  • کد خبر : 117866
  • 09 آذر 1402 - 0:19
رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های سیاهکل و لاهیجان
وحید خرّمی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانال‌ها، بستر رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها) این شرکت حدود 5 هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان را رفع تصرف و آزاد سازی کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از رفع تصرف و آزاد سازی حدود ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، وحید خرّمی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانال‌ها، بستر رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها) این شرکت حدود ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان را رفع تصرف و آزاد سازی کرده است.

وی افزود: با طرح شکایت به طرفیت دو نفر از اشخاص حقیقی که نسبت به تصرف از طریق کاشت درخت صنوبر در بستر رودخانه چاکرود واقع در روستای پیرکوه اقدام کرده بودند، پس از پیگیری و رسیدگی حقوقی و قضائی حکم بر محکومیت متصرف شده و با هماهنگی پاسگاه پیرکوه اراضی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع(۱/۷ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شده است.

خرّمی اعلام کرد: ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده مذکور را هفتاد میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه گفت: همچنین با طرح شکایت به طرفیت دو نفر از اشخاص حقیقی دایر بر تصرف تالاب بین المللی امیر کلایه واقع در روستای تی تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان از طریق تغییر کاربری و تبدیل به شالیزار، پس از پیگیری های قضائی حکم محکومیت متصرفین اخذ شد که با هماهنگی پاسگاه انتظامی ناصرکیاده اراضی تصرفی مورد اشاره به مساحت ۳۲ هزار متر مربع(۳/۲ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شد.

 

 

نیروگاهیان

خرّمی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضا و همراهی نیروی انتظامی استان گیلان، ارزش ریالی اراضی آزاد شده تالاب بین‌المللی امیر کلایه واقع در روستای تی‌تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان را ۱۶۰ میلیار ریال و سرجمع ارزش ریالی دو قطعه زمین رفع تصرف شده را ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=117866
  • نویسنده : مهدی لطفی چهارده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.