0
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»

رهاسازی سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب از سد کینه ورس ابهر

  • کد خبر : 127632
  • 16 فروردین 1403 - 12:56
رهاسازی سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب از سد کینه ورس ابهر
باقری گفت: در پایان سال گذشته میزان آب سد کینه ورس در ابهر با ۱۶ میلیون متر مکعب ظرفیت به چهار میلیون متر مکعب کاهش یافت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، باقری گفت: در پایان سال گذشته میزان آب سد کینه ورس در ابهر با ۱۶ میلیون متر مکعب ظرفیت به چهار میلیون متر مکعب کاهش یافت.
وی ادامه داد: تاکنون این سد حدود ۲ میلیون مترمکعب ورودی داشته که این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود سه میلیون مترمکعب بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: اگر میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب را به عنوان حجم مُرده سد از میزان ذخیره فعلی کم کنیم، در صورت نبود بارندگی، برای تأمین مصارف هدفگذاری شده با چالش‌هایی در مناطق ابهر و خرمدره مواجه خواهیم شد.

باقری به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استان نیز اشاره کرد و افزود: افت سطح آب در دشت‌های استان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و بر این اساس باید تدابیر لازم برای استفاده بیشتر از آب‌های سطحی اندیشیده و تنفسی به دشت‌های استان داده شود.
وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف و پرهیز از بد مصرفی در همه بخش ها، ادامه داد: بارش‌های أخیر شاید بخشی از کمبود‌ها را جبران کند ولی این همه موضوع نیست و اگر دقت لازم را در مصرف آب به خصوص در بخش شرب و کشاورزی انجام ندهیم با بحران کمبود آب روبرو خواهیم شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.