1
تشریح ۴ روایت پیشرفت فولاد مبارکه از تولد تا دوره نوآوری باز

روایت سوم «روی پای خودمان»

  • کد خبر : 121741
  • 17 بهمن 1402 - 13:23
روایت سوم «روی پای خودمان»
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اجلاس ملی روایت پیشرفت که با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد، ۴ روایت پیشرفت فولاد مبارکه از تولد تا دوره نوآوری باز را تشریح کرد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از فولاد مبارکه، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اجلاس ملی روایت پیشرفت که با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برگزار شد، ۴ روایت پیشرفت فولاد مبارکه از تولد تا دوره نوآوری باز را تشریح کرد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه:
عنوان روایت سوم «روی پای خودمان» است که مربوط می‌شود به ۷ مهر سال ۱۴۰۰، روزی که به عنوان مدیرعامل شرکت منصوب شدم، فردای آن روز همکارانم را گرد هم آوردم، می‌دانستیم که کجا مشکل داریم و نقاط ضعف و قوت ما کجاست، صنعت فولاد رشد خوبی را داشت اما متوازن نبود، یعنی اینکه به تناسب این رشدها و اقدامات خوب زیرساخت‌های ما رشد نکرده بود، ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده بود اما امکان بهره برداری کامل از آن را نداشتیم، کارگران می‌خواستند و می‌توانستند تولید کنند اما یک روز مواد اولیه نداشتیم و یک روز انرژی، تابستان‌ها محدودیت برق داشتیم و زمستان‌ها محدودیت گاز، معضل آب داشتیم و هر گاه همه اینها جور بود به مشکل حمل و نقل و مواد اولیه بر می‌خوردیم، یک راه این بود که با رفتن پشت در اتاق وزرا از آنها بخواهیم مشکلات را حل کنند اما ما با رایزنی و نشست با مدیران جهادی تصمیم بر خود تأمینی گرفتیم.
با تدارک دیده شده رویکرد توسعه را به جای غر زدن انتخاب کردیم، قرار بر این شد این بار توسعه متوازن را در دستور کار قرار دهیم، توسعه‌ای که همه جنبه‌های ملی و انسانی آن با هم رشد کند، از همان سال اول رقم سرمایه‌گذاری ما به صورت تصاعدی رشد کرد و در اقصی نقاط کشور برای تأمین مواد اولیه و تکمیل زنجیره ارزش در بالادست و پایین دست از سنگان تا سیستان، از اسفراین تا کردستان از چهارمحال و بختیاری و یزد تا هرمزگان سرمایه‌گذاری کردیم تا متوازن شویم.
روی حمل مواد هم سرمایه گذاری کردیم، ۵۰ لوکوموتیو خریداری کردیم و با این تمهیدات مشکل مواد اولیه و حمل و نقل حل شد، برای تأمین برق با همکاری مپنا، نیروگاه بزرگ با راندمان بالا را در کارخانه طی ۱۸ ماه بهره برداری و طی ۳ ماه گذشته به دست رئیس جمهور افتتاح کردیم، همچنین نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق در شرق اصفهان برای کمک به شبکه برق کشور کلنگ زنی کردیم و برای حل مشکل آب پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی را تسریع بخشیدیم تا به فضل الهی آب دریا را بهار سال آینده در اصفهان مصرف کنیم و کمک به حوضه آبریز زاینده رود داشته باشیم، در زمینه تأمین گاز نیز راه‌اندازی میدان گازی را داریم که تا سال آینده بهره برداری خواهد شد.
ما سال گذشته برای اولین بار شاید جز معدود شرکت‌هایی بودیم که با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کردیم و جذب نیرو و اشتغال‌زایی برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با اجرای ۲۲۰ طرح در نقاط مختلف کشور را محقق ساختیم و طی این مدت ۲۲ محصول جدید به محصولاتمان اضافه شد که برخی از آنها محرمانه است، قطعه‌ای سنگ آهن را فرآوری کرده‌ایم که ارزش آن را ۳۰۰ برابر بیشتر شد و با تولید فولاد زنگ نزن (Stainless Steel) برای اولین بار در منطقه ارزش سنگ آهن را از استخراج تا فرآوری ۱۰۰۰ برابر بیشتر کردیم که این اقدام من را یاد کیمیاگری می‌اندازد که بشر به دنبالش بود، اما این کیمیاگری با اکسیر شیمیایی نیست و فرمول دیگری با عنوان همدلی، تلاش و اراده ایرانی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=121741

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است
مدیر عامل شرکت برق حرارتی در بازدید از نیروگاه نکا عنوان کرد:

تامین برق پایدار رسالت اصلی و اولویت اول صنعت برق حرارتی است

31اردیبهشت
بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق
با پایان تعمیرات واحد شماره پنج بخارمحقق شد:

بازگشت واحد دوم نیروگاه اصفهان به شبکه سراسری تولید برق

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.