1
به مناسبت هفته هوای پاک:

زباله های رها شده در ساحل نیروگاه نکا جمع آوری شد

  • کد خبر : 120489
  • 02 بهمن 1402 - 18:51
زباله های رها شده در ساحل نیروگاه نکا جمع آوری شد
به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سالهای اخیر رهاسازی زباله ها و مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت بویژه توسط مسافران به یکی از چالشهای اساسی شهرهای ساحلی دریای خزر تبدیل شده و پاکسازی سواحل در ایام مناسبتی مرتبط با محیط زیست مانند روز جهانی زمین پاک در دوم اردیبهشت و هوای پاک در 29 دی ماه، حرکتی در راستای یادآوری و کمک به رفع این مشکل است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نیروگاه شهیدسلیمی نکا در راستای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و عمل به مسئولیت اجتماعی خود، ساحل دریا در محدوده نیروگاه را از وجود زباله ها پاکسازی کردند.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سالهای اخیر رهاسازی زباله ها و مواد تجزیه ناپذیر در طبیعت بویژه توسط مسافران به یکی از چالشهای اساسی شهرهای ساحلی دریای خزر تبدیل شده و پاکسازی سواحل در ایام مناسبتی مرتبط با محیط زیست مانند روز جهانی زمین پاک در دوم اردیبهشت و هوای پاک در ۲۹ دی ماه، حرکتی در راستای یادآوری و کمک به رفع این مشکل است.

این گزارش می افزاید: بدلیل رهاسازی زباله ها در حاشیه رودخانه و فاصله اندک نیروگاه با محل ورود نکا رود به دریای خزر، حجم گسترده ای از زباله ها و اقلام دور ریز بویژه بطری های یکبار مصرف، نایلون و… در ساحل نیروگاه رسوب می کند.

با توجه به آلودگی رو به ازدیاد هوای کلانشهرهای کشور و ضرورت برنامه ریزی و اقدام در جهت پیشگیری از آلاینده ها، ۲۶ دی تا ۲ بهمن ماه بنام « هفته هوای پاک » نامگذاری شده است.

سازمان محیط زیست کشور برای هفته هوای پاک امسال شعار « هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول » را برگزیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=120489

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.