0

زنگ زودهنگام صرفه جویی در آب و برق

  • کد خبر : 128427
  • 23 فروردین 1403 - 14:03
زنگ زودهنگام صرفه جویی در آب و برق
سرانجام گرمترین روز سال ۱۴۰۳ از راه رسید و روز سه شنبه تهران دمای ۲۶ درجه را به ثبت رساند. با گرم شدن هوا سخنگوی صنعت آب کشور خواستار کاهش ۱۵ درصدی مصرف آب شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از نور نیوز، سرانجام گرمترین روز سال ۱۴۰۳ از راه رسید و روز سه شنبه تهران دمای ۲۶ درجه را به ثبت رساند. با گرم شدن هوا سخنگوی صنعت آب کشور خواستار کاهش ۱۵ درصدی مصرف آب شد.

گرمای زودرس در تهران کولرها را روشن کرد. این یعنی شروع زودرس رشد مصرف آب شهری. روند افزایش مصرف برق هم باعث شد ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی ابلاغ شود.

در حال حاضر از حجم ۱۸۰ میلیون مترمکعبی سد کرج حدود ۳۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۷ درصد منفی است.

از نیمه خرداد تا نیمه تیرماه، میانگین دمای هوا در شمال غرب، یک تا ۲ درجه بیش از نرمال، در بخش محدودی از زاگرس شمالی بیش از ۲ درجه و در سایر مناطق، نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود.

هر یک درجه افزایش دما، ۳ درصد مصرف آب آشامیدنی را افزایش می‌دهد. متوسط بارندگی در دنیا حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلی متر است و در قاره آسیا ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلی متر در سال، ولی در کشور ما این عدد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر است.

هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، سرانه مصرف هر شهروند ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز است. برای عبور از تابستان داغ، لازم است مشترکان ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف داشته باشند.‌

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128427

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.